×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024

به وقت خبر : با انتخاب علوی جوان به عنوان رییس شورای شهر در اولین سال دوره پنجم شورا همگان انتظار داشتند که با نیروی جوانی و تجربه وی از شورای چهارم و تعامل با نخبگان حاضر در شورای پنجم، این دوره از شورا باهم پوشانی اعضای خود موفق به اجرای برنامه های کلان برای شهر رشت باشد.

‎ولی متاسفانه پس از مدتی و تغییر در رویه رییس شورا و کوک ساز ناسازگاری وی با بخش تاثیری گذاری از اعضای شورا و همچنین اصرار بر خود رایی از سوی علوی شاهد بروز اختلافات متعدد و عمق یافتن این تضادها در بین اعضای شورا و در نهایت دو پاره شدن پارلمان محلی شدیم.

‎این اتفاق باعث گردیده که شورای شهر به جای رسیدگی به مطالبات شهروندان و مدیریت شهری به صحنه تقابل بین اعضا بدل شود و در این میان نقش رییس جوان شورا در بروز و تشدید اختلافات نقشی قابل توجه میباشد.

‎آقای رییس که گویا حوزه شورای شهر را حیاط خلوتی برای مقاصد و اهداف شخصی خود تلقی میکند از میانه راه شورای پنجم با ورود نیروهای تحمیلی به شهرداری، تقابل مستقیم و غیر مستقیم با اعضای شورا، اعمال نفوذ در انتصاب مدیران و تحمیل سیاست های فردی خود به مجموعه شهرداری باعث بروز اختلافات جدی در بین اعضای شورا گردید.

‎اوج این خود رایی و تحمیل نظر را میتوان در پروسه انتخاب شهردار به صورت مشهود مشاهده کرد.از تلاش برای جناح بندی اعضای شورا تا تخریب یک نامزد خاص و البته مورد وثوق اکثریت اعضا تا عدم برگزاری جلسات و فضاسازی جهت انجام آبستراکسیون همه و همه جزو تلاشهای علوی جهت عدم انتخاب گزینه ای میباشد که در عین خواست اکثریت اعضا، گزینه مورد نظر(شما بخوانید سرسپرده به علوی) نمیباشد واین دلیل کافیست تا رییس شورای شهر با عدم تمکین خواسته سایر اعضا با هر ابزاری قصد عدم برگزاری جلسه انتخاب شهردار را دارد.ایشان در مصاحبه ای نامزدهای احراز سمت های شهرداری را فاقد وزن لازم جهت حضور در مسند شهرداری دانست و این امر با توجه به تعرفه هر یک از این افراد از سوی اعضای شورای شهر نشان دهنده بی اهمیتی جایگاه سایر اعضا و آرای آنها از دیدگاه رییس جوان شورای شهر میباشد.!!

‎آقای رییس باید در نظر داشته باشد که انتخاب شهردار امروز به عنوان اولویتی حیاتی برای شهر محسوب میشود و عدم این انتخاب در زمان مقتضی و تنها به دلایل تمایلات شخصی خیانتی به شهروندان محسوب می گردد

خبرراست

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.