×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024

به وقت خبر _ پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر که با حضور علی وارسته، سرپرست فرمانداری این شهرستان و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی رودسر و در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: یکی از فضاهای که نوجوانان و جوانان با کتاب و کتابخوانی آشنا می شوند مدارس است.

کرمی با بیان اینکه باید برای استفاده بهتر از این فضا برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم، افزود: در تلاش هستیم تا با تدوین برنامه ای جامع و منظم از ظرفیت آموزش و پرورش و مدارس برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه با اشاره به اثرات مثبت مطالعه در یادگیری دانش آموزان گفت: کتابخوانی سبب افزایش بینش، نگرش، اخلاق مداری و آشنایی با فرهنگ غنی ایرانی در نسل جوان و آینده ساز جامعه خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: انتظار می رود با تدوین برنامه های مناسب در حوزه کتاب و کتابخوانی شاهد ارتقای سرانه مطالعه در بین دانش آموزان گیلانی باشیملزوم بهره برداری از ظرفیت خیرین در ساخت و تجهیز کتابخانه ها

کرمی با اشاره به گردش بالای کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر، یادآورشد: این میزان گردش کتاب، نشان دهنده علاقه کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه امروز در فعالیت های کتابخانه ای و جنبی کتابخانه ها، از لحاظ کمی و کیفی در وضعیت مناسبی قرار داریم، اظهارکرد: متاسفانه علیرغم فعالیت های مثبت فراوانی که در کتابخانه ها به انجام می رسد، از نظر سرانه فضای مطالعه نسبت به جمعیت در وضعیت مناسبی قرار نداریم و این موضوع درخورشأن مردم گیلان نیست.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به خرید تجهیزات کتابخانه ای مناسب از محل اعتبارات اختصاص یافته گفت: درحال حاضر استقبال از کتابخانه ها مطلوب است اما باید برای افزایش این میزان هم در ساخت کتابخانه و هم در حوزه تجهیز و تأمین منابع کتابخانه ای از ظرفیت خیرین استفاده شود.

وی با تأکید براینکه باید برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی پویش های مردمی تشکیل شود، ادامه داد: باید بخشی از امور مربوط به کتابخانه ها با استفاده از مشارکت های مردمی و خیران انجام شود.

با تأمین نیازهای فرهنگی جامعه

از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم

سرپرست فرمانداری رودسر نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه برای ارتقای فرهنگ و توسعه جامعه نیازمند افراد کتاب خوان و دارای آگاهی بالا هستیم، اظهارکرد: باید با تأمین نیازهای فرهنگی جامعه از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.

علی وارسته همچنین بر لزوم توجه شهرداران، بخشداران و دستگاه های فرهنگی به ایجاد المان های فرهنگی متناسب با کتاب در سطح شهرستان رودسر تأکید کرد و گفت: پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه برای انجام برنامه های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی لازم و ضروری است.

بهره برداری از کتابخانه خیرساز واجارگاه در آینده بسیار نزدیک

در ابتدای این نشست نیز محمد حسین موقری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر در گزارشی ضمن بیان اقدامات انجام شده در کتابخانه های عمومی این شهرستان از اتمام عملیات ساخت کتابخانه عمومی واجارگاه به دست یکی از خیرین کتابخانه ساز این شهرستان خبر داد و با قدردانی از این خیر نیکوکار گفت: این کتابخانه عمومی در آینده ای بسیار نزدیک تجهیز و به مردم کتاب خوان این منطقه اهدا خواهد شد.

گفتنی است بازدید سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان از کتابخانه درحال بازسازی ابوجعفرهوسمی رودسر و دیدار و گفتگو با کتابداران این شهرستان از دیگر برنامه های وی بود.

رشت۲۰

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.