- نویسنده : pouyatoofani
- ۰۷ مهر ۱۳۹۷
- کد خبر 13243
- 318 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به وقت خبر و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا): دکتر اسماعیل نور صالحی – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه جمعی از کارشناسان ستادی و نظارتی، ضمن بازدید از بیمارستان شهید انصاری رودسر، از نزدیک روند ارایه خدمات درمانی در این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.
در این برنامه ضمن بازدید، تیم درمان دانشگاه از درمانگاه تخصصی، واحد MMT ، بخش اورژانس، بخش داخلی، بخش کودکان، ICU، بخش دیالیز، بخش تالاسمی، بخش در حال تعمیر LDR ، واحد در حال ایجاد سی تی اسکن آزمایشگاه و سایر قسمت های بیمارستان، از نزدیک با مسایل و مشکلات تمامی بخش های این بیمارستان آشنا شدند و با کادر درمانی و بیماران بستری نیز به گفت و گو پرداختند و از میزان رضایت مندی بیماران از خدمات ارایه شده در این مرکز درمانی مطلع شدند. همچنین، تیم درمان دانشگاه در جمع تیم مدیریتی بهداشت و درمان شهرستان رودسر حضور یافت و از برنامه های کلان این معاونت در خصوص بهبود فرایندها و ارتقای سطح ارایه خدمات درمانی سخن گفت.
دکتر اسماعیل نور صالحی – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این بازدید تاکید کرد: بیمارستان شهید انصاری رودسر، منطقه بسیار وسیعی از شرق گیلان را تحت پوشش ارایه خدمات درمانی خود قرار داده است و اکثر مراجعه کنندگان این بیمارستان از مسیرهای دور و از اطراف برای دریافت خدمات درمانی به این بیمارستان می آیند، پس باید به نحوی عمل کنید تا بیشترین و با کیفیت ترین خدمات و در کمترین زمان ممکن به آنان ارایه شود تا رضایت آنان را به دنبال داشته باشد.
معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تلاش است تا با توزیع عادلانه منابع و امکانات در همه شهرستان ها، سطح ارایه خدمات در نقاط دور و محروم استان را ارتقاء دهد تا مردم مجبور نشوند برای دریافت کوچکترین خدمات درمانی و تشخیصی مورد نیاز خود از شهرستان ها به مرکز استان مراجعه کنند. وی ادامه داد: به زودی با راه اندازی نظام ارجاع الکترونیک در شهرستان رودسر، بسیاری از مشکلات مردم در زمینه بهداشتی درمانی مرتفع شود.
دکتر نورصالحی در خصوص مدیریت هزینه و بهره وری نیز گفت: تا حد امکان باید سعی شود تا با مدیریت هزینه و حداقل منابع، بیشترین و با کیفیت ترین خدمات در بیمارستان ارایه شود تا رضایت حداکثری را به همراه داشته باشد و این مهم امکان پذیر نیست مگر این که تیم مدیریتی شهرستان با هم تعامل و همفکری مناسبی داشته باشند.
معاون درمان دانشگاه در خصوص نظارت بر عمکرد بخش های خصوصی، مطب ها و کلینیک های شهرستان رودسر نیز گفت: کارشناسان نظارت بر درمان شهرستان رودسر موظفند بر نحوه ارایه خدمات تمامی مراکز ارایه دهنده خدمات بهداشتی درمانی نظارت مستمر داشته باشند و گزارش های میدانی خود را به موقع به ستاد معاونت درمان ارسال نمایند.
وی تاکید کرد: هیچ یک از پزشکان شاغل در بیمارستان های دولتی حق ندارند در شیفت اداری و موظفی خود در بیمارستان های خصوصی به ارایه خدمات درمانی بپردازند و مسوولیت این کار نیز بر عهده تیم مدیریتی بیمارستان ها می باشد.
در پایان دکتر ایرج صنعت کار- مدیر شبکه بهداشت و درمان، دکتر محمد رضا ایمانی – رییس بیمارستان شهید انصاری رودسر و سایر مسوولان حاضر در این نشست ضمن تقدیر از حضور معاون درمان دانشگاه در بیمارستان به بیان مسایل، مشکلات و راهکارهای ارتقای خدمات درمانی این بیمارستان پرداختند.
گفتنی است: بیمارستان شهید انصاری با زیربنایی معادل ۱۴۰۰۰ مترمربع و اعیان ۱۰۰۰۰ مترمربع در شرقیترین شهرستان استان گیلان قرار دارد. این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در سال ۱۳۷۵ شروع به کار نمود و در حال حاضر ۱۰۶ تخت فعال دارد. این بیمارستان جنرال دارای بخش های اورژانس، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و نوزادان، اتاق عمل، CCU ،ICU ،درمانگاه تخصصی، دیالیز، تالاسمی و همچنین دارای واحدهای آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش ، درمانگاه مامایی، داروخانه ، مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و کلینیک ترک اعتیاد می باشد.ع/د
https://bevaghtekhabaregilan.ir/?p=13243