×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024

به گزارش به وقت خبر _نخسین جشنواره عصر قلم با همکاری روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت و روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت در سه بخش گزارش خبری تحلیلی،دلنوشته و عکاسی برگزار شد

متن زیر دلنوشته پویا طوفانی نفر سوم جشنواره عصر قلم می باشد

شهر من سلام

من در خاک تو چشم بر این جهان گشودم و در خاک تو زندگی کردم،بوی نم باران در کوچه پس‌ کوچه های تو را نفس کشیدم و صدای اذان بر افق تو برای اولین بار در گوشهای من نجوا کرد.

نخستین قدم هایم را بر زمین تو نهادم و طعم خوش زندگی را با زیبایی های تو شناختم،الفبا را در همین نقطه از جهان آموختم و زبان شیرین مادریم را مدیون گذشته و تاریخ تو هستم.

اگر از کودکی ام بپرسند بی تردید خاطرات خوش شهربازی را برایشان بازگو خواهم کرد،از نوجوانی ام،فوتبال با پاهای برهنه روی خاک نمدار تو را بیاد خواهم آورد و اگر جوانی ام را جویا شوند،قدم زدن زیر باران های نقره ای تو را در ذهنم تداعی خواهم کرد.

آری.من شیرین ترین و تلخ ترین خاطراتم را با تو تجربه کردم و تو آن کوهی بودی که هزاران بار بر پیکرش تکیه دادم،گاهی آنقدر غمگین و دلشکسته که نیمی از خیابان هایت را با دلی آزرده قدم زدم و گاهی آنقدر شاد و مسرور که صدای پایکوبی هایم جهانی را به لرزه می انداخت.

شهر من، اکنون که به نیمه دوم زندگی خود پا گذاشته ام باز هم قدم زدن در چال‌ و چوله های کوچه ها و خیابان هایت را با جان و دل می پذیرم،هنوز هم با خیال آبتنی در رودخانه هایت، روز و شب هایم را سپری‌ می‌کنم‌ و هنوز هم قدم زدن روی سنگ فرش پیاده راهت را‌ با‌ هیچ دنیایی عوض نخواهم کرد.

من از امثال میرزا و ابتهاج و سمیعی ها برای فرزندان خود خواهم گفت،از اولین هایت که روزگاری زبانزد همگان بودند و از ایستادگی ها و مقاومت هایت که بارها دشمنان را به زانو در آورد.

از بی مهری های گذشتگان خواهم گفت

 از سیاست ها و خودخواهی هایی که سالها تو را از پیشرفت و توسعه دور نگه داشتند و از مردمی که فقط صبوری کردند و صبوری کردند و صبوری….

آری،من فرزند رشت هستم

با رشت آغاز کردم و در رشت پایان خواهم یافت

هنوز هم امید دارم،امید به فردایی بهتر از امروز 

امید به سراوانی پاک که بار دیگر زندگی در آن جریان دارد

امید به گوهررود و زرجوبی زلال که از خیابان های این شهر عبور می کنند

امید به شهری که نخبگان و دلسوزان واقعی برایش تصمیم گیری کنند

امید به آینده ای روشن

آینده ای که مردم این شهر لایقش هستند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.