×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024

به وقت خبر؛به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی، صبح امروز ، جمعه در حاشیه برپایی اردوی جهادی دانشجویان این دانشگاه، با اشاره به فعال شدن ده کانون دانشجویی حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، گفت: کانون فعالیت های جهادی یکی از ده کانون مذکور است. فیروز نصیرزاده با بیان این که طی سال جاری تا کنون پنجمین اردوی کانون فعالیت های جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مناطق و محلات محروم استان گیلان برگزار شده است ، افزود: امروز پنجمین اردوی کانون فعالیت های جهادی دانشجویان دانشگاه را با محوریت بهداشتی، درمانی، فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی در دبستان روستای لیافو و دلدیم رودبار برگزار شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات دانشجویان و تیم بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، ابراز امیدواری کرد که با ارایه خدمات مطلوب بهداشتی، درمانی در روستاها ، محلات و مناطق محروم استان که دسترسی به مراکز بهداشتی درمانی ندارند، بتوانیم با حضور دانشجویان و پزشکان دلسوز گامی در جهت محرومیت زدایی برداریم.

مدیر شبکه بهداشت درمان شهرستان رودبار نیز با بیان این که این اقدام خداپسندانه با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه، مجمع خیرین سلامت استان و مدیریت شبکه بهداشت شهرستان رودبار در حال برگزاری است، روستای دلدیم و لیافو از روستاهای دور افتاده بخش شهر بیجار گیلان و داری ۴۰۰ نفر جمعیت عنوان کرد. دکتر صمد بختیار در ادامه اجتماعی سازی مقوله سلامت و نظام ارجاع سلامت را از برنامه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواند و اظهار داشت: در این راستا  ارتباط تنگاتنگ  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مردم ایجاد شده است. 

وی در پایان ضمن تقدیر از دانشجویان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، استمرار این کار جهادی را در روستاهای دور دست گیلان با حضور پزشکان متخصص چشم، ارتوپدی و قلب، خواستار شد .

امیر حسین یوسفی- دبیر کانون فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با بیان این که امروز پنجمین اردوی کانون فعالیت های جهادی را با حضور بیش از ۲۸ تن از دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، دو متخصص داخلی و پزشک عمومی و یک دندانپزشک در جنوب گیلان شاهد هستیم ، افزود: این اردو با همکاری دانشجویان و مسوولان دانشگاه در حال برگزاری است و طی آن۳۷ نفر از روستائیان از خدمات دندانپزشکی رایگان بهره مند شدند.

وی در ادامه تعداد مراجعانی را که خدمات پایش سلامت و غربالگری به آنها ارایه شد را ۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۰ نفر از مراجعان نیز از مشاوره مامایی بهره مند شدند. یوسفی در پایان ضمن تقدیر از حمایت و همکاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز امیدواری کرد، با حضور پزشکان متخصص، خدمات بهتری به بیماران مناطق محروم ارایه شود. 

گفتنی است: ارایه خدمات درمانی؛ ویزیت رایگان  پزشکی و دندان پزشکی، ارایه مشاوره مامایی و بیماری های زنان، ارایه مشاوره بهداشتی، کنترل فشار خون و قند خون، ارایه مشاوره تحصیلی و آگاهی بخشی تسهیلات و خدمات سلامت به مردم منطقه، از جمله خدماتی بود که در پنجمین اردوی کانون فعالیت های جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مراجعان ارایه شد./ص

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.