×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، جلسه انعقاد تفاهم نامه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با مرکز آموزش بازرگانی گیلان جهت آموزش زبان انگلیسی به رانندگان تاکسی صبح امروز در دفتر ریاست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت برگزار شد.

 

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت در این جلسه انعقاد تفاهم نامه برای آموزش زبان انگلیسی به رانندگان تاکسی را اتفاقی ارزشمند دانست و افزود: استان گیلان استانی گردشگر پذیر است و سالانه گردشگران خارجی بسیاری به رشت و گیلان سفر می کنند.

وی با اشاره به اینکه گردشگران در بدو ورود به گیلان از خدمات رانندگان فرودگاه و پایانه های مسافربری بهره مند می شوند اظهار کرد: بسیاری از مسافران شهر را با برخورد رانندگان می شناسند و اگر راننده با مسافر خوب برخورد کند خاطره خوبی در یاد مسافر باقی خواهد ماند.

عاقل منش آموزش را مهمترین رکن هر مبحثی عنوان کرد و گفت: بهترین روش برای فرهنگ سازی آموزش صحیح است و شهرداری در بسیاری از حوزه های ترافیک، محیط زیست و … آموزش را از سطوح پایه مهدکودک و مدارس آغاز کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه امروزه رانندگان تاکسی با مشکلات زیادی مواجه هستند اضافه کرد: مشکلات موجود باعث نمی شود رانندگان در ارائه خدمات به شهروندان کم بگذارند.

عاقل منش اذعان داشت: یادگیری زبان انگلیسی توسط رانندگان علاوه بر جذب و رضایت خاطر گردشگران می تواند موجب ارتقای رانندگان شده و بسیاری از آژانس های گردشگری می توانند از رانندگان تحصیل کرده و مسلط به زبان خارجه برای حمل و نقل مسافران استفاده کنند.

وی آموزش زبان انگلیسی به رانندگان را نخستین گام آموزش عنوان کرد و گفت: می توان سایر آموزش های لازم از قبیل آموزش روان شناسی، جامعه شناسی و … به رانندگان تاکسی داده شود تا یک راننده به عنوان مبلغ خوب شهر به مسافر معرفی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت خاطرنشان کرد: راننده تحصیل کرده و آموزش دیده می تواند بسیاری از نکات و حقوق شهروندی را به مسافران منتقل کند.

عاقل منش در پایان با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) بیان داشت: خوشحالیم این تفاهم نامه در هفته وحدت منعقد می شود و امیدوارم خروجی این تفاهم نامه برای مردم رشت و قشر زحمتکش تاکسیرانان مفید باشد.

فرامرز جمشید پور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: رشت و استان های شمالی جزو استان های توریستی کشور هستند و سالانه مقصد گردشگری بسیاری از مسافران خارجی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم خدمات جامع به مسافران ارائه شود مطرح کرد: بسیاری از خدمات به مسافران از طریق رانندگان ارائه می شود و رانندگان تاکسی شهر و مقاصد گردشگری را به خوبی می شناسند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت خاطرنشان کرد: ان شاءالله این طرح مورد استقبال رانندگان تاکسی قرار گیرد و در گام های بعدی تفاهم نامه های دیگر آموزشی برای رانندگان حمل و نقل عمومی که بیشترین ارتباط با مردم و گردشگران را دارند منعقد شود.

پیمان پارسا رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با مرکز آموزش بازرگانی گیلان اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه آموزش زبان انگلیسی به رانندگان تاکسی حوزه های مرتبط با گردشگری از قبیل فرودگاه و پایانه ها ارائه می شود.

وی ابراز امیدواری کرد در گام های بعدی سایر آموزش های لازم به رانندگان از قبیل آموزش حقوق شهروندی، آموزش به رانندگان اتوبوس در جهت نگهداری تجهیزات فنی، آموزش نیروهای مستقر در پایانه انجام شود.

پارسا با اشاره به اینکه برنامه های جامعی در حوزه آموزش در سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در نظر گرفته ایم خاطر نشان کرد: امیدوارم این برنامه های آموزشی منشا خیر برای شهر و شهروندان باشد.

 

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با اشاره به برنامه های این سازمان در ۲۶ آذر روز حمل و نقل اظهار کرد: برای اولین بار رژه ۸۰ دستگاه اتوبوس در رشت به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار می شود.

وی از افتتاح سوخت یورو ۵ خبر داد و افزود: در هفته حمل و نقل سوخت یورو ۵ رونمایی می شود و این سوخت علاوه بر آلایندگی موجب می شود اتوبوس ها کمتر دچار نقصان و یا خرابی شوند.

پارسا خاطرنشان کرد: از ظرفیت سوخت های یورو ۵ برای اتوبوس برون شهری نیز استفاده خواهد شد.

وی هزینه معاینه فنی را یکی از دغدغه های کنونی رانندگان تاکسی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم با رایزنی های انجام شده معاینه فنی را در ابتدا برای رانندگان تاکسی شهری با ۵۰ درصد تخفیف انجام دهیم و در گام بعدی معاینه فنی برای اتوبوس ها انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت همچنین از رونمایی اولین تاکسی رشت در هفته حمل و نقل خبر داد و گفت: اولین تاکسی رشت بازسازی شده و حتی قابلیت تردد دارد و آن را کمک فکری اعضای شورای اسلامی رشت در پیاده راه فرهنگی و یا جنب درب سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت جانمایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه یارانه بلیط از سال ۹۴ برای شهرداری رشت قطع شده بود گفت: با پیگیری های انجام شده و برگزاری جلسات مکرر در تهران مقرر شد یارانه بلیط به حساب شهرداری رشت واریز شود.

پارسا با اشاره به اینکه بودجه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در مقایسه با سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشت عنوان کرد: تا ۹۵/۸/۱۵ حدود ۷۴ درصد بودجه سازمان تحقق یافته که اتفاق بسیار خوشایندی است و ان شاءالله تا هفته حمل و نقل ۸۰ درصد بودجه سازمان محقق می شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت همچنین از انعقاد قرارداد خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس با شرکت زرین خودرو برای ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

پارسا همچنین از آماده سازی لایحه خرید و اهدای لاستیک رایگان به تاکسی های فعال در سطح شهر خبر داد و گفت: تا جایی که در حد توان ما باشد در کنار رانندگان تاکسی هستیم تا مشکلات این قشر زحمتکش کاهش یابد.

دکتر قلیچی رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان در این جلسه رانندگان تاکسی را قشر موثر و پیشرو در حوزه گردشگری دانست و گفت: رانندگان تاکسی با گردشگران ارتباطات بسیاری دارند و می توانند نقش مهمی در جذب و رضایت خاطر گردشگران ایفا کنند.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت برای آموزش به رانندگان تاکسی اظهار کرد: این آموزش در سه بخش صورت می گیرد و آموزش های لازم در حوزه تشریفات، اطلاعات فضاهای گردشگری و آموزش زبان انگلیسی به رانندگان تاکسی ارائه می شود.

 

رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان با اشاره به اینکه شهر رشت همواره به شهر اولین ها معروف بوده است خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت های شهرداری و شورای اسلامی رشت آموزش های با کیفیتی به رانندگان محترم تاکسی ارائه شود و خروجی مناسبی برای رشت داشته باشد.

در ادامه جلسه نیز آقایان خوالی و بشارتی، رئیس شرکت تعاونی تاکسیرانی و نماینده قشر زحمتکش تاکسیداران از آمادگی تاکسیداران برای این طرح مهم آموزشی خبر دادند.

 

در انتهای مراسم نیز این تفاهم نامه میان پیمان پارسا رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت و دکتر قلیچی رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان منعقد شد.

گفتنی است در این مراسم محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت، فرامرز جمشیدپور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت، پیمان پارسا رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت، دکتر قلیچی رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان، سیده مریم رضا طبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه های شهردار رشت وغلامرضا زکی زاده قائم مقام معاونت حمل نقل ترافیک شهرداری رشت حضور داشتند.

 
 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.