×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

به گزارش به وقت خبر _ پیرو تفاهم نامه راه اندازی واحد تحقیق و توسعه شرکت کود الی گیلان در دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان،قراردادی در راستای ساخت دستگاه حذف شیشه از کود کمپوست منعقد شد

سعید بشری مدیر عامل شرکت کود آلی گیلان در این جلسه بیان داشت: یکی از بزرگترین مشکلات استان ما بحث زباله است که امیدواریم با تحقق بودجه های مناسب و در یک بازه زمانی معین بتوانیم این معضل را ساماندهی کنیم.

وی اذعان داشت:در حال حاضر ۱۱ شهرداری استان در شرکت کود آلی گیلان سهامدار هستند و اکنون حدود ۸۰ درصد استان را پوشش می دهیم.

بشری به پروژه های مهم حوزه پسماند اشاره داشت و افزود:خوشبختانه با حمایت های سید محمد احمدی شهردار رشت و پیگیری های مستمر در این خصوص شاهد اتفاقات خوبی در زمینه پسماند رشت بودیم.

وی افزود: همچنین با نگاه ویژه دکتر نوبخت،بودجه هایی در این زمینه اختصاص داده شد که پروژه احداث نیروگاه زباله سوز ۶۰۰ تنی،پروژه افزایش ظرفیت ۵۰۰ به ۱۰۰۰ تن و همچنین اورهال فازها از جمله آنها محسوب می شوند که اکنون با سرعت قابل قبولی در حال پیشروی هستند.

مدیر عامل شرکت کود آلی گیلان با اشاره به اینکه کیفیت این کود نسبت به شهرهای دیگر بسیار مرغوب است عنوان کرد:مرغوبیت این کود بواسطه تنوع غذایی استان ما است اما یکی از معضلات بزرگ ما همراهی شیشه و قاطی شدن آن با کود بود که دستگاه حذف شیشه از کود یکی از پیشنهاد هایی بود که توسط دانشگاه ارائه شد و به این نتیجه رسیدیم که این دستگاه یکی از نیازهای شرکت کود آلی گیلان است.

وی با بیان اینکه بدنبال این هستیم که از فروش کود بتوانیم استفاده بهینه کنیم اظهار داشت:دستگاه حذف شیشه از کود می تواند ما را به یکی از اهداف مهم خود برساند و در این راه به پسماند استان کمک کنیم.

دکتر میرحسینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه دانشگاه گیلان جامعیت خود را حفظ کرده خاطرنشان کرد:در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ هیئت علمی تمام وقت و ۱۸ هزار دانشجو داریم که این میزان،ظرفیت علمی دانشگاه را به نمایش می گذارد.

وی افزود:بدنبال این هستیم که دیوارهای دانشگاه را برداریم تا دانشگاه بتواند رابطه مستقیمی با صنعت داشته باشد

میرحسینی یادآور شد:صنایع مختلفی در گرایش های متفاوت داریم که با کمک اعضای هیات علمی، کارگروه های متناسبی در خصوص آن ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه اولین همکاری و فعالیت دانشگاه با شرکت کود آلی گیلان را به فال نیک می گیریم و امید داریم این همکاری استمرار پیدا کند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان تاکید کرد:این همکاریها می‌تواند کمک کند که طیف های تحقیقاتی دانشگاه با نیازهای جامعه مرتبط باشد

وی اظهار داشت:ارتباطات می تواند محور فعالیت این دفتر مشترک باشد و امیدواریم در اینده ای نزدیک،این همکاریها به چندین قرارداد برسد و نتیجه خوبی بدست آید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.