×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024

یادداشت:پویا طوفانی؛ به وقت خبر _بر کسی پوشیده نیست که روابط عمومی ها اکنون یکی از حساس ترین شغل های جهان محسوب می شوند.
روابط عمومی نقش بسیار موثر در بهبود وضعیت سازمان ها و ایجاد تعامل بین درون سازمانی و برون سازمانی دارد‌.

از طرفی روابط عمومی وظیفه ای است که سرنوشت آن به یک اتفاق کوچک وابسته بوده و گاها یک تغییر ناگهانی می تواند تقدیر یک روابط عمومی را به گونه ای دیگر رقم بزند.
به زبان ساده تر ،پیشرفت و یا پسرفت….

مجموعه شهرداری رشت از آن دسته از ارگان هایی است که در زمینه روابط عمومی حرف های زیادی برای گفتن دارد،با توجه به اینکه رشت در زمینه شهردار دارای ثبات محکم و پایداری نیست پس قطعا ابلاغ روابط عمومی ها شاید جز اولین ابلاغ هایی باشد که یک شهردار به آن فکر می کند.

با استعفای علوی از شورای شهر و بدنبال آن انتخاب هئیت رئیسه از طیف اکثریت شورا،قطعا تغییرات در بدنه روابط عمومی شورای شهر رشت که تبعیض بین رسانه ها و حمایت همه جانبه برخی اعضا را در کارنامه خود دارد دور از انتظار نخواهد بود.

از سویی دیگر شهردار پیشین رشت برای برون رفت از حواشی و فشارهای رسانه ای ابلاغی زد تا بر اساس آن روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت از مدیریت رسانه ها جدا شود،با این ابلاغ واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری شروع به کار کرد،حکمی که در ابتدا حرف و حدیث هایی زیادی با خود بهمراه داشت اما کم کم اوضاع به روال عادی برگشت‌،اگرچه جایگاه این ابلاغ همچنان پابرجاست اما حال که رشت بار دیگر و پس از مدتها در آستانه حضور شهرداری جدید است پس می توان گفت که امکان تغییرات در این مجموعه هم اتفاق عجیبی نیست.

البته ناگفته نماند که ارتباطات هم در این زمینه نقش بسیار زیادی دارند،وابستگی به افراد پرنفوذ و یا اعضای شورا که قطعا تاثیر زیادی در چگونگی تغییرات در این زمینه دارند خود می‌توانند از جمله عواملی باشند که روابط عمومی ها را به آینده ای روشن تر امیدوار نگه دارند.

به هر صورت علی رغم تمام تلاش ها و فشارهایی که مدیران روابط عمومی به جان می خرند اما پایان نامعلومی در انتظار آنهاست.پایانی غیرقابل پیش بینی،شاید خوش و شاید هم ناخوشایند….

حال باید دید که با روی کار آمدن شهردار جدید رشت،شاهد چه تغییراتی در زمینه روابط عمومی خواهیم بود؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.