×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024

به وقت خبر :انتخاب شهردار رشت با دو بار آبستراکسیون از سوی اعضای شورا به تعویق افتاده و بیش از سه ماه است که این شهر شهردار ندارد و عصر دوشنبه قرار است جلسه آینده شورا در این خصوص برگزار شود.

یکی از جلسات با خروج عاقل منش، رسولی، شیرزاد و ذاکری از حد نصاب افتاد که البته سخنگوی شورا آبستراکسیون این جلسه را تکذیب کرد و جلسه بعد نیز با غیبت عاقل منش و خروج شیرزاد، رسولی و ذاکری آبستراکسیون شد تا رشت همچنان بلاتکلیف بماند.

پس از این اتفاقات محمدحسن عاقل منش با اشاره به سفر به کربلا به مناسبت اربعین حسینی با انتشار پیامی از انتخاب شهردار پس از بازگشت از سفر کربلا در اولین جلسه شورا خبرداد و اعلام کرد: به یاری خداوند پس از بازگشت از این سفر معنوی، با همراهی همه اعضای محترم شورای شهر رشت در اولین جلسه رسمی به وظایف قانونی خود در راستای انتخاب شهردار عمل می نماییم.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این عضو ریش سفید شورا به وعده خود در جلسه روز دوشنبه عمل خواهد کرد؟ با توجه به خصوصیات اخلاقی مثبتی که از محمدحسن عاقل منش سراغ داریم و اینکه این پیام همزمان با سفر زیارتی اربعین بیان شده است این عضو شورا به احتمال فراوان به وعده خود وفا خواهد کرد و روز دوشنبه از ابتدای جلسه تا پایان بحث انتخاب شهردار و اتمام رای گیری حضور خواهد داشت تا به وظیفه شورایی خود جهت انتخاب شهردار جامه عمل بپوشاند.

ضمن آن که نباید فراموش کنیم چهره هایی چون آیت الله اشکوری عضو مجلس خبرگان رهبری و آیت الله فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان نیز تاکید فراوانی بر تسریع روند انتخاب شهردار داشتند که تا این لحظه چندان به آن عمل نشده است و انتظار می رود عضو با تجربه ای چون محمدحسن عاقل منش به آبستراکسیون جلسات شورا پایان دهد و با توجه به اتمام مهلت قانونی انتخاب شهردار در جلسه روز دوشنبه حضور تمام وقت داشته باشد.

به نظر می رسد در صورت حضور عاقل منش در جلسه فردا و حضور احتمالی رئیس یا نایب رئیس شورا برای اداره جلسه و البته ۶ عضو دیگر تعداد حاضرین در تمامی دقایق برگزاری جلسه از حدنصاب ۸ نفره کمتر نباشد و شهردار آینده رشت در همین جلسه معرفی شود. البته کمی دور از ذهن و عجیب خواهد بود اگر رئیس یا نائب رئیس شورا هرکدام که مدیریت جلسه را بر عهده دارند در چنین جلسه مهمی، صحن شورا را پیش از پایان جلسه ترک کنند و یا عاقل منش زیر حرف خود بزند و باز هم انتخاب شهردار را به تعویق بیندازند!

 

حرف تازه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.