×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

به گزارش به وقت خبر و به نقل از سپیدخبر: طی دو روز اخیر تماس‌های مکرری با اعضای شورای شهر رشت، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان رشت صورت گرفت که جمعی از اعضای شورای شهر، فرماندار و نمایندگان مجلس از ارائه پاسخ شفاف در خصوص وضعیت شهر رشت امتناع نمودند.

میرشمس مؤمنی زاده فرماندار رشت به‌عنوان ناظر بر شورا و شهرداری رشت پس از چندین تماس بدون پاسخ، طی گفتگویی چند بار تأکید کرد که این گفتگو در قالب مصاحبه نیست و تعیین تکلیف وضعیت فعلی را به پس از برگزاری جلسه روز دوشنبه موکول کرد.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پس از بارها تماس بی‌پاسخ زمانی که پاسخ داد و متوجه شد با یک خبرنگار در حال گفتگو است با طرح یک بهانه از ادامه گفتگو امتناع کرد!

http://diyarmirza.ir/wp-content/uploads/2017/06/photo_2016-04-28_09-30-38.jpg

غلامعلی جعفرزاده و محمدصادق حسنی دو نماینده دیگر مردم رشت در جلسه شورای شهر رشت، چندین تماس و پیامک را بی‌پاسخ گذاشتند!

در ادامه سید امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت در پاسخ به سؤالی در خصوص طرح نام سه کاندیدای جدید برای ارائه برنامه در صحن علنی شورای شهر رشت، گفت: در حال حاضر مصاحبه‌ای نخواهم کرد و بهتر است موضوع به‌روز دوشنبه موکول شود.

پس‌ازاین فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت تماس‌های مکرر را بی‌پاسخ گذاشت تا این سکوت همچنان ادامه‌دار باشد.

حجت جذب دیگر عضو شورا و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت با بیان اینکه هنوز چیزی به‌صورت رسمی از سوی رئیس شورا و سخنگوی شورا اعلام‌نشده است، گفت: بنده نیز موضوع اضافه شدن نام ۳ نفر جدید به جمع کاندیداهای تصدی بر شهرداری رشت را شنیده‌ام.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۷۳ قانون شوراها، اعضای شورای شهر رشت موظف هستند که طی مدت ۳ ماه شهردار منتخب خود را معرفی کنند. البته ممکن است برخی دوستان به دلیل قانون تمدید زمان سرپرست دچار شبهه شده باشند. موضوع این است که اعضای شورا می‌بایست شهردار مورد نظر خود را قبل از یک ماه انتخاب کنند و تمدید دوران سرپرستی به این دلیل است که در مدت‌زمان بررسی و تائید حکم شهردار از سوی وزارت کشور در شهرهای بزرگ و تائید از سوی استاندار در شهرهای کوچک، شهر بدون سرپرست و شهردار نباشد.

جذب ادامه داد: آخرین‌مهلت انتخاب شهردار برای شورای شهر رشت روز یکم آبان است و جلسه پیش از آن دوشنبه ۳۰ مهر برگزار می‌شود و در صورت عدم انتخاب شهردار هیئت‌رئیسه شورا دچار تخلف شده است.

در ادامه بهراد ذاکری عضو دیگر شورای شهر رشت ضمن بیان اینکه مصاحبه بهتر است به فردا موکول شود گفت: بنده نام آقای سروش اکبرزاده را برای ارائه برنامه نشنیده‌ام اما موضوع طرح نام آقایان محمدعلی ثابت‌قدم و جمشید رسایی صحت دارد اما با توجه به اینکه زمان ارائه برنامه به پایان رسیده است، ورود هرکسی به جمع کاندیداهای شهرداری نیازمند ۸ رأی است.

همچنین، رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز پاسخگوی تماس‌ها نبود.

حامد عبدالهی عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت و کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت در پاسخ به سؤالی در خصوص اضافه شدن نام سه کاندیدای جدید شهرداری برای ارائه برنامه گفت: ‎‎بعضی از دوستان بدشان نمی‌آید که رشت شهردار نداشته باشد! به نظر می‌رسد بعضی سود خود را از این هرج‌ومرج می‌برند. ‎بعید نیست که ارائه برنامه جدید اتفاق بیافتد اما باهوش و ذکاوت دوستان بعید می‌دانم که حتمی شود.

وی ادامه داد: ‎همه دوستان ۳ ماه فرصت معرفی گزینه تصدی شهرداری را داشتند، بعد از ۳ماه نیامدند. این اصرار کردن چیزی نیست جز به تعویق انداختن انتخاب شهردار. همچنین تعدادی از همکاران هم برای اربعین به کربلا رفته‌اند و می‌خواهند این موضوع مشمول زمان شود و شهر بلاتکلیف بماند.

عبدالهی در پاسخ به این سؤال که آیا در جلسه آتی شورا، شهردار رشت انتخاب می‌شود؟ گفت: همان‌طور که آقای علوی رئیس شورای شهر رشت در مصاحبه‌های خود با رسانه ملی گفتند شهردار باید انتخاب شود. اگر رئیس شورا حرفی بزند و برای چندمین بار عمل نکند شهر و شورا زیر سؤال می‌رود.

این کاندیدای تصدی بر شهرداری در خصوص احتمال آبستراکسیون مجدد برخی از اعضای شورا در صورت در اختیار نداشتن رأی کافی، تصریح کرد: ‎بعید می‌دانم که در این جلسه چنین اتفاقی بیافتد.

عضو هیئت‌رئیسه شورا در خصوص اینکه دوران سرپرستی علی بهارمست رو به پایان است و با این شرایط آیا باید منتظر انتخاب شهردار در روز دوشنبه بود، گفت: قطعاً سرپرست انتخاب می‌شود زیرا دوره ۳ماهه سرپرستی ایشان تمام‌شده و با همفکری اعضا یک گزینه خوب معرفی می‌شود تا شرایط را تا انتخاب شهردار جدید آرام نگه دارد.

در ادامه احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه از نظر ما حضور افراد جدید برای ارائه برنامه در شورا کاملاً منتفی است، گفت: دستور جلسه قطعاً انتخاب شهردار و انتخاب سرپرست خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره ذیل ماده ۷۳ قانون شوراها، از زمان رفتن آقای نصرتی یعنی یکم مردادماه به مدت سه ماه شورای شهر رشت وقت دارد تا شهردار منتخب خود را معرفی نماید که این فرصت یعنی تا روز یکم آبان ماه. با این حساب و با توجه به اینکه آخرین جلسه شورا پیش‌ازاین تاریخ روز دوشنبه ۳۰ مهرماه برگزار خواهد شد، قطعاً باید شهردار انتخاب شود و اگر هر اتفاقی به‌جز این رخ دهد هیئت‌رئیسه شورا دچار تخلف شده و ما قطعاً خواستار استیضاح هیئت‌رئیسه و مقابله با گردن‌کلفتی‌ها خواهیم بود.

در ادامه محمدحسن علیپور عضو هیئت‌رئیسه شورا در خصوص اینکه گفته می‌شود نام ۳ گزینه جدید برای ارائه برنامه تعرفه شده‌اند،  گفت: بنده هم شنیده‌ام که برخی دوستان به دنبال این موضوع هستند اما برای بنده هیچ تأثیری نخواهد داشت زیرا افرادی که این مسئله را مطرح نمودند برخلاف وعده عمل می‌کنند. ما از بین کاندیداها ۶ نفر را انتخاب کردیم و رأی دادیم و باید از بین ۶ نفر یک نفر به‌عنوان شهردار انتخاب شود.

وی در خصوص اینکه آیا در جلسه ۳۰ مهر هم سرپرست انتخاب می‌شود هم شهردار، اظهار داشت: برحسب گفته‌های ریاست شورا و مطالب مطرح‌شده در روزهای اخیر یقیناً در جلسه روز دوشنبه هم سرپرست و هم شهردار انتخاب خواهد شد.

اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در پاسخ به ورود نام سه کاندیدا برای ارائه برنامه، گفت: همه دلیل این مسائل را می‌دانیم. در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص این اتفاقات به‌صورت شفاف پاسخ‌خواهم داد.

فرهام زاهد نیز در گفتگویی تلفنی با بیان اینکه روز دوشنبه در جلسه شورا حاضر خواهد شد، گفت: شهردار باید روز دوشنبه انتخاب شود و بنده تا انتهای جلسه در صحن شورا حضور خواهم داشت.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.