×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024

به وقت خبر : به نقل از حرف تازه ;انتخاب شهردار رشت این بار با پدیده جدیدی مواجه بوده و آن هم ظهور کانال های جعلی تلگرامی با هدف تخریب تعدادی از اعضای شورا بوده است.

فارغ از اینکه کدام طیف شورا در نهایت پیروز ماراتن انتخاب شهردار خواهد بود که در هر صورت بازنده این تقابل اعضای شورا، شهروندان و شهر رشت هستند باید به این نکته توجه داشت که بسیار بعید است ظهور کانال های تلگرامی غیر رسمی، خودجوش و بدون در نظر گرفتن منافع مشخص رخ داده باشد.

اما اینکه چه کسی و یا چه کسانی، با چه نیتی منافع کانال های غیررسمی و یا همان تخریب چی های مجازی را تامین می کنند سوالی است که نباید به سادگی از آن گذشت. البته شاید هم از سوی طیفی از منفعت طلبان شروع به کار کرده باشند تا با جهت دهی به افکار عمومی از طریق مطالب تخریبی خود در آینده نه چندان دور، منافع مدنظر خودشان را در دسترس ببینند. در هر صورت باید پرسید کانال های غیررسمی تلگرامی چه سهمی در انتخاب شهردار رشت دارند؟

بدون شک اگر برخورد قاطعی از سوی مراجع ذی ربط با معضل تهمت و تخریب توسط این کانال های مجهول الهویه صورت نگیرد و عاملان آن شناسایی نشوند در آینده شاهد رشد قارچ گونه این کانال ها توسط منفعت طلبانی خواهیم بود که بزدلانه و منافقانه با انتشار دروغ و مطالب کذب، آب به آسیاب دشمنان می ریزند و قصد دارند با انتشار مطالب تخریبی بی سند و مدرک از برخی افراد، در جهت تامین منافع خود گام بردارند.

این افراد حتی شهامت آن را ندارند که سخنانشان را با نام خود و در قالب یک یادداشت و یا با ارائه مستندات در رسانه های رسمی منتشر نمایند و با راه اندازی کانال های جعلی در حال ماهیگیری از آب گل آلود انتخاب شهردار هستند. بنابراین شاید با کوچکترین برخوردی به دنبال پناهگاهی برای مخفی شدن بگردند و دیگر جرات چنین اقداماتی را نداشته باشند!

اما در این بین رفتار برخی رسانه هایی که در تلاشند خود را نزدیک به تعدادی از اعضای شورا نشان دهند نیز جالب توجه است. همانها که دم از صداقت و شفافیت و اخلاق رسانه ای می زنند در مواردی با همین کانال های جعلی هم صدا می شوند و بر برخی از اعضا می تازند و انگار ترمز بریده اند و کسی هم این بار ترمزشان را نمی کشد!

آنها شاید بهتر از هر کسی می دانند که کدام گزینه ها، گزینه های اصلی و کدام گزینه ها به ابزاری برای بازی با افکار عمومی و فشار به دیگر اعضا تبدیل شده اند و کدام رسانه و کانال حقیقت را گفته و کدام یک دروغ پراکنی کرده است اما باز هم خودشان را در مواردی به ندانستن می زنند و به راه خود ادامه می دهند. البته به خوبی باید بدانند که قطعا مردم می بینند، درک می کنند و قضاوت می کنند…

انگار قرار نیست رشت روز خوش ببیند و انگار در این شهر حاصلخیز و پربرکت، آماده کردن چکمه های نبرد داخلی و تقسیم غنایم برای برخی افراد بیش از کاشتن بذر توسعه برای فردای بهتر اهمیت دارد. انگار برخی در حرف ایده آل گرا و شفافیت طلب و اخلاق مدار هستند و در عمل که می رسد از هیچ ترفند اخلاقی و غیر اخلاقی برای رسیدن به مقاصد شخصی خود دریغ نمی کنند!

بگذریم! باید تنها دعا کنیم که شورای شهر رشت هرچه سریع تر شهردار آینده را معرفی کند تا بیش از این از زشتی ها و بد اخلاقی ها رونمایی نشود. تا نبینیم برخی برای رسیدن به مقاصد خود از داماش و سپیدرود هم نگذشتند و در حساس ترین روزها پای این دو سرمایه اجتماعی را به تقابل ها باز کردند و برایشان حاشیه ساختند و االبته به محض موفقیتشان نقاب هواداری دلسوخته را به صورت زدند!

گویا دردهای این شهر خسته به دست طبیب نیز درمان نمی شود! با این وصف امروز باید تنها برای این شهر دعا کنیم تا هر چه زودتر، آرامش در رگ هایش جاری شود؛ هرچند شاید آن روز نرسد مگر آن که ریشه کانال های جعلی در این شهر خشکانده شود و دست منفعت طلبان کوتاه شود…

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.