×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024

اختصاصی/یادداشت:پویا طوفانی ؛معضل بزرگ سراوان سالهاست که گریبان گیر این شهر بوده و قول های زیادی برای رفع آن داده شده اما هیچگاه شاهد خروجی مناسبی در این زمینه نبوده ایم،زیبایی هایی که لحظه به لحظه در حال دفن شدن زیر آوار زباله هستند و دیگر نایی برای نفس کشیدن ندارند.

مردمی که مظلومانه بوی تعفن و جولان حشرات در فصل گرما را به جان می‌خرند و دیگر گوش هایشان از حرف های تکراری پُر شده است.

متاسفانه در حال حاضر سراوان روزانه بیش از هزار و صد تن زباله را در خود جای می دهد،فاجعه ای که سالهاست از آن رنج می بریم و سالهاست از آن سخن می‌گوییم،ولی فریادهایمان به جایی نمی رسند.

اما شاید سرانجام با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده،قدم زدن در این جنگل ها،به یک رویای واقعی تبدیل شود.

امروز حضور احمدی در راس شهر رشت سبب شده که زمزمه تحقق این رویای بزرگ بیش از همیشه به گوش برسد،چراکه اجرای همزمان ۳ پروژه عملیاتی برای ساماندهی پسماند سراوان ،امیدهایی دوباره را در دل مردم زنده کرده است.

یک شرکت چینی، که به جهت ساخت زباله سوز با ظرفیت ۶۰۰ تن در حال همکاری با شهرداری رشت بوده و امروز به پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۰ درصد رسیده و شهردار رشت به شدت در حال پیگیری در تسریع آن است،بدون شک بهره برداری از این کارخانه می تواند اتفاقی مهم و بزرگ محسوب شود.

همچنین افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی رشت به جهت تبدیل زباله ها به کود،خبر مهم دیگری بود که شهردار رشت اخیرا به آن اشاره داشت،قرار است در مدتی معین با احداث دو سوله دیگر،این ظرفیت از ۵۰۰ تن به هزار تن برسد.اقدامی موثر و کارآمد که می تواند برای سراوان روزهای خوبی به همراه داشته باشد.

از اقدامات روزانه ای که در سایت سراوان در حال انجام است هم نباید چشم پوشی کرد،کارهایی از قبیل سمپاشی، شن ریزی، تسطیح، دفن بهداشتی زباله‌های عفونی و خیلی از موضوعاتی که روزانه توسط شهردار در حال پیگیری هستند تا نشان دهند که احمدی برای حل معضل سراوان تا چه‌ اندازه مصمم است.

اکنون روزشمار شهردار رشت تنظیم شده تا در یک پروسه ۲ الی ۲ سال و نیمه،سراوان از شر زباله ها خلاصی یابد و اقدامات فوق،گواهی بر تحقق این موضوع است.

تمامی این اتفاقات در کنار هم در یک بازه زمانی درست و تعیین شده می تواند سراوان را در موقعیتی قرار دهد که جایگاه واقعی آن است و اکنون شهردار رشت به جد پیگیر است که این آرزو را به یک واقعیت تبدیل سازد.

در پایان باید گفت که شاید بتوان با حضور احمدی به تجربه جدیدی از قدم زدن در یک سراوان رویایی دست یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.