×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در طول ۲۷۳ کیلومتر سواحل گیلان، ۵۵۰ مناطق حادثه خیز وجود دارد که پوشش کامل این مناطق امکان‌‌پذیر نیست.

دکتر علی داودی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه گیلان، با بیان این که در طول ۲۷۳ کیلومتر سواحل گیلان، ۵۵۰ مناطق حادثه خیز وجود دارد که پوشش کامل این مناطق امکان‌‌پذیر نیست، اظهار کرد: برای ریشه کن کردن معضل غرق شدگی، باید به آموزش‌های لازم توجه کرد.

وی تصریح کرد: اگر کودکان ۳ تا ۵دقیقه از والدین خود دور باشند، امکان غرق شدگی برای آنها وجود دارد. بنابراین والدین هنگام استفاده از سواحل، باید مراقب کودکان خود در کنار ساحل باشند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که آموزش پیشگیری از غرق شدگی در سواحل از تیرماه امسال آغاز و تا مهرماه ادامه دارد، افزود: این برنامه تا خروج کامل مسافرین و استفاده کنندگان از سواحل ادامه خواهد داشت.

داودی خاطرنشان کرد: در این برنامه، توصیه‌های چهره به چهره در خصوص پیشگیری از غرق شدگی به مردم آموزش داده شد. همچنین، کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از آغاز تابستان با اجرای این طرح، تور آموزشی پیشگیری از غرق شدگی را در کل سواحل گیلان، اجرا کردند.

وی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را بالا بردن سطح آگاهی مردم در خصوص پیشگیری از غرق شدگی و آموزش مراحل اولیه CPR عنوان کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.