×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

به گزارش به وقت خبر_ دکتر داودی- معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام این مطلب که گیلان سونامی سرطان ندارد، گفت: عادات بد غذایی یکی از علل موثر در بروز سرطان های دستگاه گوارش است و در این خصوص مصرف زیاد ماهی‌های دودی می تواند خطر ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش را در این استان افزایش ‌دهد که مردم باید در این خصوص هوشیار باشند.
وی با اشاره به علایم سرطان اظهار داشت: بروز هر گونه توده ناگهانی و خونریزی‌های مزمن از اندام‌های دستگاه گوارشی و … ممکن است از نشانه های ابتلا به سرطان باشد که افراد با مشاهد این علایم در خود، باید فوراً به پزشک معالج یا مراکز درمانی مراجعه نمایند. دکتر داودی با بیان این که نوع سرطان بر حسب جنسیت در استان گیلان متفاوت است، گفت: سرطان سینه در زنان و سرطان معده در مردان از شایع‌ترین نوع سرطان‌ها در این استان است، ولی بیشتر سرطان ها در مراحل اولیه تشخیص در این استان قابل درمان هستند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر این که سونامی سرطان در گیلان نداریم تصریح کرد: گیلان استانی سالمند است و ۱۳٫۲ جمعیت استان را گروه سنی ۶۰ به بالا تشکیل می‌دهند و طبیعتاً، مقتضای این سن ناراحتی‌های عمومی جسمی و بروز سرطان‌ها را در پی خواهد داشت. داودی با بیان این که شاخص سرطان براساس دستورالعمل سازمان جهانی بهداشتی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محاسبه می‌شود،۰ افزود: در گیلان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۳۶ نفر سالانه به سرطان مبتلا می‌شوند. که این عدد از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است. میانگین کشوری ابتلا به سرطان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۴۵ نفر است.

بیش از ۲٫۳ سرطان‌ها در گیلان درمان می‌شوند
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شایع‌ترین سرطان‌ها در استان گیلان را سرطان‌های دستگاه‌های گوارش شامل معده، روده، پستان، پوست، مثانه و مجاری اداری عنوان کرد و افزود: بیش از ۲٫۳ درصد سرطان‌ها در گیلان درمان می‌شوند و ۱٫۳ درصد سرطان ها نیز به دلیل پبشرفت بیماری و یا دیر مراجعه کردن افراد قابل درمان نیستند که این هم یک امر طبیعی است. وی عادات بد غذایی را یکی از علل موثر در بروز سرطان خواند و خاطرنشان کرد: مصرف بالای ماهی‌های دودی خطر ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش را در این استان های ساحلی افزایش می‌دهد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان بر پرهیز از مصرف غذایی دارای مواد نگهدارنده که موجب افزایش شیوع سرطان می‌شود، تاکید کرد./ع-د

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.