×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

به گزارش به وقت خبر _ دکتر نعمتی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با بیان اینکه دانشگاه های نسل سوم هیچ حصاری ندارند بیان داشت: دانشگاه های نسل سوم شفاف و بدون محدودیت هستند و بدرستی چیده شده اند.
وی افزود:دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه پژوهش و فناوری ریل گذاری های خوبی انجام داده و برنامه های راهبردی خودش را بخوبی تدوین کرده است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات ما فرهنگی بوده و بودجه ای نیستند اذعان داشت: پژوهش یک زیرساخت است و نیاز است که این فرهنگ بخوبی نهادینه شود.
دکتر نعمتی با بیان اینکه در مملکت ما پژوهشگران با دست خالی پژوهش می کنند عنوان کرد:کل هزینه پژوهش در کشور ما در حدود ۱۲ میلیون دلار در سال است که این رقم ،هزینه یک یا دو دانشگاه در خارج از کشور است و در واقع پژوهشگران در کشور با دست خالی جهاد می کنند.
وی تصریح کرد:خوشبختانه شاخص های پژوهشی کشور ما در حال ارتقا است و در زمینه پژوهش در منطقه دارای رتبه اول هستیم.
دکتر نعمتی به مگا پروژه سپیدرود با عنوان تکمیل استقرار چرخه فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود:فرآیند هایی تحت عنوان استارت آپ هابرای اولین در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه اندازی شد که اکنون در رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش فناوری مقام سیزدهم استان را خودمان اختصاص دادیم و این امر نشان می دهد که در مسیر درستی قرار گرفته ایم.
معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد:در حوزه واحدهای فناور پیشرفت قابل ملاحظه ای حاصل شد و امتیاز ۱۰۸ کسب گردید.
وی افزود:همچنین در حوزه محصولات که در سال گدشته امتیاز صفر کسب شده بودیم کنون به امتیاز ۱۳۲ دست یافتیم.
دکتر نعمتی به دیگر مگاپروژه دانشگاه تحت عنوان تدوین نقشه جامع دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و اظهار داشت:این پروژه نشان می دهد که چه ابزارها و لاین هایی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.