- نویسنده : pouyatoofani
- ۲۳ مهر ۱۳۹۷
- کد خبر 14036
- 559 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش به وقت خبر ؛داریوش اشکانیپور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس نظارتهای انجام شده در سطح کشور، گزارشات دریافتی از سامانه سنجش میزان رضایت مشتریان و ثبت شکایات واصله کالاهای تولیدی استان گیلان کیفیت و استانداردهای لازم را دارند.
مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه در سامانه رضایت مشتری کمترین شکایت از کالاهای تولیدی گیلان ثبت شده افزود: در اداره کل استاندارد گیلان نیز بخش ویژهای در همین خصوص وجود دارد که با توجه به آمارهای موجود کیفیت کالاهای تولید استان را تأیید میکند.
وی رتبه گیلان در بحث تولید کالاهای مطابق با استاندارد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به نظارتهای انجام شده در سطح کشور و گزارشات دریافتی از سامانههای سنجش رضایت مشتری در حال حاضر تولیدات استان گیلان در سطح بسیار قابل قبولی از لحاظ کیفیت قرار دارد.
مدیرکل استاندارد گیلان عنوان کرد: طبق بخشنامهای که از سوی معاون اول رئیس جمهور به استانها ابلاغ شده است تمامی دستگاهها با همکاری ادارات کل استاندارد استانها باید نسبت به راهاندازی و تأسیس دفاتر استانداردسازی در درون بدنه خود اقدام کنند.
اشکانیپور در مورد روند راهاندازی دفاتر استانداردسازی در گیلان افزود: حرکتهای بسیار خوبی در این حوزه انجام شده به طوری که در حال حاضر ۱۲ دفتر استانداردسازی عموماً در دانشگاههای گیلان، یک دستگاه اجرایی و حتی در انجمن حمایت از بیماران کلیوی تأسیس شده است.
وی نقش استاندارد را در افزایش صادرات محصولات متذکر شد و ابراز داشت: افزایش توان رقابتی محصولات داخلی با نمونههای خارجی، کاهش هزینههای تولید، ارتقای سطح فروش و صرفهجویی در مواد اولیه از جمله مزایای استانداردسازی فرآیندها در بنگاههای اقتصادی است.
مدیرکل استاندارد استان گیلان خاطرنشان کرد: شورای عالی استاندارد، استانداردهای لازم را برای کالاهای صادراتی اجباری اعلام میکند تا صادرکنندگان داخلی کالاهای مورد نظر را منطبق با استانداردهای کشورهای ذینفع تولید و روانه بازار هدف کنند.
اشکانیپور از وجود ۶۰۰ واحد تولیدی در گیلان خبر داد و اظهار داشت: برخی اوقات در حوزه پایش مواد اولیه این واحدهای تولیدی یا در فرآیند تولید و بستهبندی آنها مواردی رخ میدهد که با تعامل مثبت بین مدیران کنترل کیفیت واحدها و مشاوران اداره کل استاندارد رفع میشود.
وی لازمه بقای یک بنگاه اقتصادی را در فعال بودن بخش فروش آن دانست و بیان داشت: واحدهای تولیدی برای ادامه حیات و ارتقای سطح فروش باید به کیفیت کالاهای خود نگاه ویژهای داشته باشند که این هدف مهم از طریق استقرار مدیران کنترل کیفیت در مجموعه آنها تحقق پیدا میکند.
مدیرکل استاندارد گیلان ارتقای جایگاه مدیران کنترل کیفیت را متذکر شد و افزود: در گذشته این واحد مهم در بنگاههای تولیدی در اختیار مسئولان کنترل کیفیت قرار داشت اما رفته رفته و با پر رنگ شدن نقش استاندارد این جایگاه به مدیران حوزه کنترل کیفیت ارتقاء پیدا کرد.
اشکانیپور تشخیص علامت استاندارد واقعی توسط مصرف کنندگان را هم امکان پذیر دانست و گفت: مصرف کنندگان با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد هر کالا، به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ بدون پرداخت هیچ هزینهای پیامک رد یا تایید نشان استاندارد آن کالا را دریافت میکنند.
وی همچنین با اعلام شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۱۷ برای پذیرش شکایات مردمی تصریح کرد: مصرفکنندگان کالاها یا خدمات دارای نشان ملی استاندارد در صورت مواجهه با مشکل میتوانند به اداره رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد گیلان مراجعه کنند.
https://bevaghtekhabaregilan.ir/?p=14036