×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

به گزارش به وقت خبر، محمدرضا پارسی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل بهزیستی گیلان برای پیشگیری از نابینایی برنامه گسترده‌ای دارد به طوری‌که در شش ماهه نخست امسال بیش از ۳۴ هزار کودک گیلانی مورد غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در مورد ساختار این دستگاه نیز تصریح کرد:‌ سازمان بهزیستی عمده‌ترین نهاد دولت برای ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه بوده به طوری که این نهاد با ادغام ۱۶ سازمان،‌ نهاد، مؤسسه و انجمن از سال ۵۹ با هدف کمک به نیازمندان و ارائه خدمات توانبخشی به آنان تأسیس شد.

وی در مورد پوشش‌های حمایتی این نهاد عنوان کرد: نابینایی یکی از معلولیت‌هایی است که مورد پوشش سازمان بهزیستی کشور بوده علاوه بر این بیش از ۴۰ هزار معلول جسمی و حرکتی،‌ ناشنوا،‌ نابینایان،‌ معلولان ذهنی و بیماران روانی مزمن نیز تحت حمایت بهزیستی گیلان قرار دارند.

پارسی به یکی از طرح‌های بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: تنبلی چشم به عنوان یکی از عوامل شایع نابینایی و کم‌بینایی تا حد بسیار زیادی قابل پیشگیری بوده به همین خاطر‌ از سال ۷۰ برنامه‌ طرح پیشگیری از تنبلی چشم توسط سازمان بهزیستی در سراسر کشور آغاز شده است.

وی در مورد ‌زمان مناسب جهت درمان بیماری تنبلی چشم ابراز داشت: سن طلایی درمان این بیماری در کودکان بر اساس تحقیقات بین سنین ۳ تا ۶ سال اعلام شده است که اداره کل بهزیستی گیلان نیز برنامه‌های پیشگیری از آن را در مراکز خود و مهدهای کودک سراسر استان دنبال می‌کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان از نتایج اجرای این برنامه سخن گفت و تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۷۴ هزار کودک گیلانی مورد آزمایش‌های ویژه و غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند که از این میان حدود هزار نفر دارای عیوب انکساری و ۱۳۷ نفر نیز دچار تنبلی چشم بودند.

پارسی با موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در گیلان افزود:‌ به طور قطع می‌توان گفت اداره کل بهزیستی گیلان با اجرای برنامه جامع غربالگری پیشگیری از وقوع تنبلی چشم سالانه حداقل از نابینایی و یا کم‌بینایی ۱۵۰نفر جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی پیشگیری از وقوع بیماری‌ها و معلولیت‌ها را از تکالیف اصلی وزارت بهداشت خواند و ابراز داشت:‌ در کنار این موضوع سازمان بهزیستی نیز علاوه بر خدماتی که در حوزه آسیب‌دیدگان اجتماعی و توان‌بخشی ارائه می‌دهد در عرصه پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز فعال است.

پارسی با تأکید بر دیگر تکالیف مهم سازمان بهزیستی بیان داشت:‌ این نهاد متولی تأمین حداقل امکانات و خدمات زندگی به نیازمندان و‌ کمک به قشرهایی خاص از جامعه که به دلیل مشکلات محیطی، اجتماعی،‌ اقتصادی، روحی و روانی‌ گرفتار یکسری مشکلات عدیده هستند شده است.

 

تسنیم

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.