×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024


به گزارش به وقت خبر ؛محمدحسین قربانی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ با وجود افزایش نسبی تعداد تخت‌های بیمارستانی در سال‌های اخیر مراکز درمانی کشور با معضل کمبود تخت مواجه هستند و شاخص تعداد تخت‌های بیمارستانی به نسبت جمعیت کشور هنوز افزایش پیدا نکرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:‌ طرح تحول سلامت پروژه‌ای بسیار ارزنده در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار مختلف مردم در حوزه بهداشت و درمان است اما برای تحقق کامل آن باید امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مراکز درمانی کشور نیز ارتقاء پیدا کنند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس تصریح کرد:‌ درست است که پس از اجرای طرح تحول سلامت چیزی حدود ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بر مجموع تخت‌های مراکز درمانی کشور افزوده شده است اما با توجه به شاخص افزایش جمعیت این نسبت باید همچنان ارتقاء پیدا کند.

قربانی تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور را برشمرد و گفت:‌ با اجرای طرح تحول سلامت و بهره‌برداری از پروژه‌های جدید تخت‌های بیمارستانی کشور به بیش از ۱۰۰ هزار تخت افزایش پیدا کرده است اما بر اساس استانداردهای کشور به ۲۵ هزار تخت دیگر نیاز جدی داریم.

وی برنامه‌ریزی برای جذب نیروهای متخصص را متذکر شد و افزود:‌‌ برای موفقیت در مسیر تحقق اهداف طرح تحول سلامت در کنار افزایش تخت‌های بیمارستانی، باید نسبت به تربیت و جذب نیروهای متخصص و کادر پزشکی اقدام شود در غیر این‌صورت اجرای طرح با اختلال مواجه می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نگاه تک بعدی به حوزه سلامت را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت:‌ مجموعه دولت و وزارت بهداشت و درمان دو مقوله افزایش تخت‌های بیمارستانی و جذب نیروهای متخصص به ویژه در حوزه پرستاری را باید در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه دولت در مسیر جذب پرستار و کادر پزشکی محدودیت دارد عنوان کرد:‌ یکی از این محدودیت‌های تأثیرگذار،‌ نبود مجوزهای قانونی جهت جذب نیروهای پرستاری متخصص و کادر پزشکی حرفه‌ای برای مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور است.

قربانی کمبود امکانات در بیمارستان‌های سطح کشور را عاملی در راستای عدم خدمت رسانی مطلوب دانست و گفت:‌ کمبود تخت‌ و نیروی متخصص از عوامل مهمی هستند که در صورت عدم چاره اندیشی برای آن‌ها اختلالات زیادی در مسیر ارائه خدمات مطلوب به مردم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/م

 

تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.