×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024

به وقت خبر _اختصاصی / شهردار رشت در گفتگوی ویژه خبری ضمن تسلیت شهادت مظلومانه حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت ۸ دی و هفته رشت با اشاره به مشکلات سراوان بیان داشت:روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ تن زباله وارد سراوان میشود که ۷۰۰ تن آن برای رشت بوده و در این خصوص سه پروژه همزمان در حال انجام است.

احمدی به کارخانه زباله سوز اشاره داشت و افرود:قراردادی بین شهرداری و یه شرکت چینی منعقد شده که در حال حاضر حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرفیت این زباله سوز ۶۰۰ تن است.

وی اذعان داشت:در کنار این موضوع کارخانه کودآلی را داریم که بخشی از زباله های سایت سراوان وارد آن شده و تبدیل به کود می شود.

شهردار رشت پروژه بعدی را افزایش ظرفیت کود آلی عنوان کرد و بیان داشت:بنا این است که این ظرفیت کود را با توجه اعتباراتی که دریافت میکنیم اورحال سازیم تا این ظرفیت را از ۲۰۰ به ۵۰۰ تن برسانیم.

احمدی با قدردانی از صبر و تحمل مردم سراوان عنوان کرد:امیدواریم در یک مدت ۲ الی ۲ سال و نیم بتوانیم توسط زباله سوز و کود آلی ،زباله ای به سراوان نبریم.

وی با اشاره به ساماندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب اظهار داشت:آب و فاضلاب و شهرداری متولیان این امر هستند که اخیرا تفاهم نامه ای بین این دو دستگاه منعقد شده است،اما زمانی می توانیم در خصوص این موضوع مطمئن باشیم که شیرابه و فاضلابی نداشته باشیم.

شهردار رشت در ادامه با تاکید بر اینکه حل مشکل ترافیک رشت یکی از مطالبات جدی مردم است بیان داشت:شهر رشت تنها شهر حاشیه خزر و با جمعیت نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر است و باید برای رفع مشکل ترافیک راهکارهایی داشته باشیم،در طرح تفضیلی یک رینگ ۹۰ متری میدان گیل تا مسکن مهر در سه فاز ۳۴ کیلومتری برای رشت تعریف شده است که رینگ جاده لاکان تا جیرده و جاده جیرده تا فومن از دیگر آنهاست.

وی در رابطه با رینگ میدان گیل تا مسکن مهر عنوان کرد: مطالعات اولیه این طرح انجام شده که بیش بینی می شود ۲/۶ دهم کیلومتر را بازگشایی کنیم،هزینه این طرح ۲۷۰ میلیارد است که ۱۱۰ میلیارد آن تملک بوده و بخش مهمی از ترافیک رشت را هدایت می کند.
وی با تاکید بر اینکه گلایه های مردم در خصوص آسفالت قابل قبول است اذعان داشت:با توجه به فصل سرما برنامه های کوتاهی داریم اما برنامه های منسجمی داریم که با فراخوان و قرارداد هایی که منعقد می شود تلاش می‌کنیم که تا قبل از سال بتوانیم بخش زیادی از این مشکل را برطرف سازیم،در بودجه سال ۱۴۰۰ هم پیش بینی هایی کردیم که در زمان آب و هوای مناسب بتوانیم بخش های آسیب دیده را پوشش دهیم.

شهردار رشت در خصوص سامان دهی دستفروشان گفت:براساس رسالت قانونی خود مکلف به برخورد با دستفروشی هستیم اما در تلاش هستیم که با جلسات با سازمان های مرتبط این مشکل را برطرف کنیم.
احمدی در پایان به پروژه های عمرانی شهرداری رشت تاکید کرد و بیان داشت:با توجه به هزینه ها ،انجام پروژه ها به سختی امکان پذیر است اما انضباط مالی از اولین موضوعاتی است که در حال مدیریت هستیم،باید بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که سرمایه گذاران را به پروژه هایمان ترغیب سازیم.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.