×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

به وقت خبر _ناصر حاج محمدی در جلسه مشترک کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهررشت که حول محور پروژه تراموا با حضور نماینده یک شرکت چینی در محل شورای اسلامی شهر برگزار گردید افزود: باتوجه به نتایج حاصل از مطالعات مهندسین مشاور پروژه ( شرکت بهروی تهران ) استفاده از تراموا به سایر گزینه ها مانند مترو ،مونوریل ،اتوبوس برقی ،BRT ،LRT و یا سایر وسایط حمل و نقل عمومی جمعی ترجیح داده شده است و بعنوان گزینه برتر طراحی انتخاب گردیده است .
وی افزود: اساسنامه سازمان حمل و نقل ریلی کلانشهر رشتکه در سالهای قبل به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است در انتظار تصویب نهایی وزارت کشور ،سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور می باشد . 
وی همچنین بیان داشت اوراق مشارکت با سود بیش از بیست درصد برای پروژه های خدماتی و حمل و نقل توجیه اقتصادی ندارد. ‌ولیکن در پروژه های درآمدزا کاربرد بیشتری دارد ، 
شهردار رشت افزود: جذب منابع اعتباری دولت در ردیف های اعتباری مورد تاکید جدی است که نیازمند شروع هرچه سریعتر پروژه است که باید فوراً اقدام گردد.
وی  بیان داشت: خط یک تراموای رشت ۱۶ کیلومتر مسیر رفت و ۱۶کیلومتر مسیر  برگشت است و دارای ۲۰ ایستگاه می باشد و شروع عملیات اجرایی می تواند شهرداری رشت را در ردیف دریافت کنندگان اعتبار ملی در بودجه کل کشور نگهدارد .   ‌       
حاج محمدی بیان داشت: اجرای پروژه تراموا علاوه بر توسعه ناوگان حمل و نقل می تواند به جاذبه های توریستی وگردشگری شهر کمک نماید . امروزه بیشتر شهرهای اروپا به این سیستم حمل و نقل روی آورده اند.
وی افزود: مهندسین مشاور بهروی تهران یکی از مشاوران سرشناس و با تجربه و متخصص و کارآزموده است که باید نظارت مستمر و مداوم بر روی اجرای پروژه داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.