×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

به وقت خبر _ ظهر روز دهم مهرماه شورای شهر رشت شاهد حضور غلامعلی جعفرزاده و جبار کوچکی نژاد نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی بود.

رییس شورای اسلامی شهر رشت با آرزوی سلامتی برای مقام معظم ولایت اظهار داشت: هر دو نماینده مجلسی که امروز در شورا حضور یافتند نشان داده اند با اینکه نماینده کل کشور هستند اما قلبشان برای شهر رشت می تپد و همیشه آماده خدمت به مردم شهر رشت است.
اسماعیل حاجی پور با تاکید بر عقب ماندگی شهر رشت، بیان نمود: در حالی که روزگاری رتبه های با عنوان بهترین و اولین را در حوزه های مختلف در شهر رشت شاهد بودیم ولی در این سال ها نتوانستیم جایگاه خود را حفظ کنیم و شهر رشت از حقوق خود عقب مانده است. یکی از دلایل این عقب ماندگی مطالبه گر نبودن ما است که با تلاش مضاعف و اتحاد و همدلی می توانیم مجدد شهر رشت را به جایگاه اصلی خود برسانیم.
وی با اشاره به اینکه نمیتوان همه مشکلات را به یکباره حل نمود، افزود: بنده با این سن و سالم آمده ام تا خدمت نمایم. همه اعضای شورای شهر میخواهند دل مردم شاد شود. و برق خوشحالی در چشمان شهروندان دیده شود. باید بر روی چند پروژه بزرگ تمرکز کنیم و امروز با سه موضوع مشخص از نمایندگان در این جلسه حاضر شدیم.
رییس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: احیای رودخانه های شهر رشت یکی از پروژه هایی است که مردم را بسیار خوشحال خواهد نمود. اعضای شورای شهر با تصویب تبصره ۳ آب و فاضلاب با شرط هزینه درآمد آن برای رودخانه های شهر رشت گام محکمی را در جهت احیای رودخانه ها برداشته شد. رودخانه های شهر رشت بیش از ۱۵۰۰ میلیارد اعتبار مالی نیاز دارد و این باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود و در این راه نمایندگان باید کمک نمایند.
اسماعیل حاجی پور با تشکر از مهندس حسینی، مدیر عامل آبفای استان گیلان و کارکنان ایشان و با اشاره به اینکه در فاز اول احیای رودخانه‌های رشت ۶ و نیم کیلومتر لوله‌گذاری انجام می‌شود، تصریح نمود: نقشه راه اجرایی ۶ و نیم کیلومتر لوله‌گذاری از محل تبصره سه آماده است.
حاجی پور درخواست دوم خود از نمایندگان را کمک به حل مشکل ترافیک شهر عنوان نمود و افزود: حضور خودروهای سنگین در داخل رشت موجب قفل شدن شهر و ترافیک سنگین می‌شود. در حالی که احداث کمربندی ۹۰ متری که از وظایف وزارت راه است با اتصال شرق شهر رشت به غرب شهر به کاهش بار ترافیکی شهر کمک خواهد نمود.
وی در ادامه صحبتهای خود حذف لایحه کاهش و حذف حق عوارض شهرداری‌ها در مجلس را یک فاجعه دانست و سومین موضوع مورد نظر در این جلسه را کمک نمایندگان در مجلس برای جلوگیری و یا اصلاح این لایحه عنوان نمود و افزود: در پی لایحه‌ای که در مجلس شورای اسلامی قرار دارد، درصد قابل ‌توجهی از حق عوارض مربوط به شهرداری‌ها به دیگر بخش‌ها به ‌طور مستقیم واریز شود و این‌یک فاجعه است.
حاجی پور با بیان اینکه شهرداری‌های کشور با این روند متضرر میشوند، افزود: در ماه گذشته دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان بابت ارزش‌افزوده به ‌حساب شهرداری رشت واریز شد در حالی که طبق پیش بینی ها شهرداری حدود ۷ میلیارد در ماه از این ردیف باید درآمد کسب نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.