×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024

به وقت خبر _ گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ دکتر حسین همتی- دبیر علمی سمینار ” مباحث کاربردی جراحی”، هدف از برگزاری این سمینار علمی را انتقال دانش، عینیت بخشیدن بر آموزش پزشکی در حیطه جراحی دانست و افزود: این سمینار مبتنی بر سخنرانی نیست و با برگزاری میزگردهای تخصصی، با نمایش عکس و فیلم، به صورت سناریو، حاضرین را در شرایط واقعی جراحی قرار می دهد. در این خصوص اساس انتقال دانش بر پایه تجسم، است.
 
رییس مرکز توسعه تحقیقات بالینی دانشگاه با اشاره به تاثیر برگزاری این سمینار، خاطر نشان کرد: در سال ۸۹ این کنگره برای نخستین بار، در رشت برگزار شد و طی آن شاهد ارتقا سطح علمی گیلان در رشته جراحی بودیم، در این زمینه در سال های بعد توانستیم افقی را ترسیم کنیم و با دعوت از اساتید برجسته کل کشور، توانمندی ها و پتانسیل های گیلان را در حوزه جراحی به نمایش بگذاریم.
 
وی در ادامه، امضای تفاهم نامه ها و ایجاد ساز و کار مناسب برای پیشرفت استان را از بازخوردهای برگزاری کنگره های گذشته نام برد و افزود: تلاش ها و مذاکرات صورت گرفته باعث شد تا بخش پیوند و فراهم آوری اعضاء در گیلان راه اندازی شود. در این راستا گیلان هم اکنون قطب پیوند در منطقه شمال کشور است.
 
این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از دیگر دستاوردهای برگزاری این کنگره ها در استان، برگزاری دو کارگاه آموزشی در زمینه جراحی عروق است. وی اظهار داشت: امسال در سمینار “مباحث کاربردی جراحی” برآنیم تا ظرفیت های جراحی گیلان را به نمایش بگذاریم، در این زمینه توسعه، درمان و رسیدگی به بیماران سرطانی را در دستور کار داریم. انتقال الگوی تروما در گیلان به سایر استان ها نیز، از دیگر محورهای این سمینار است.
 
سالانه، ۹۵ هزار عمل جراحی در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی، در رشت انجام می شود
در رشت به ازای هر ۳۵۰ نفر یک پزشک متخصص وجود دارد

دکتر عبدالحسین صابر نیز با اشاره به تاریخچه ای از این سمینار یادآور شد: گیلان دارای ظرفیت های مناسبی در زمینه علمی و درمانی است. پیشرفت های به دست آمده مدیون جراحان حاذق و کم توقعی است که در طول سالیان پرفراز و نشیب، در کشور ماندند و خدمات بسیاری را به هموطنان خود ارایه کردند. وی ادامه داد: اکنون بستری فراهم شده تا با وجود پتانسیل علمی بالا و حضور رییس دانشگاه همراه و همگام، در رشته های تخصصی و فوق تخصصی، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، به ارایه و معرفی این ظرفیت ها بپردازیم. هم اکنون، در شهر رشت به ازای هر ۳۵۰ نفر یک پزشک متخصص داریم که در این میان سالانه، حدود ۹۵۰۰۰ عمل جراحی در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی، با کمترین خطای پزشکی، در شهر رشت انجام می شود.
 
دکتر ولی دژآباد- دبیر برگزاری این سمینار، اعتلا و گسترش دانش پزشکی را از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد و ادامه داد: با وجود آمار بالای سرطان در استان و به خاطر موقعیت جفرافیایی و گردش پذیر بودن آن، و وجود آمار بالای حوادث ترافیکی، محورهای فعالیت این کنگره سرطان و تروما می باشد.
 
گفتنی است؛ شصت و هفتمین کنگره میاندوره ای جامعه جراحان ایران – شاخه گیلان، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مدت سه روز از ۲۳ لغایت ۲۵ آبان ماه سال جاری با امتیاز بازآموزی و با حضور گروه های پزشکی جراحان عمومی، جراحی عروق، جراحی اطفال، جراحی ترمیمی- پلاستیک و سوختگی، جراحی قلب و عروق، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، ارولوژی، زنان و زایمان، طب اورژانس، پزشکان عمومی و پزشکان خانواده در سالن همایش بیمارستان پارس رشت برگزار می شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.