×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

به وقت خبر _به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت – شب گذشته و در نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت، نخستین برنامه راهبردی شورای شهر رشت در صحن شورا ارائه و بررسی شد.

این برنامه که از سوی اداره مطالعات و پژوهش و تحول اداری و توسط شرکت آسمان مفرح امید (دپارتمان مدیریت شهری کانون تفکر زبرالحدید) تدوین یافته است، در نظر دارد برنامه راهبردی شورای شهر رشت را در افق چهار ساله ترسیم نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اعلام این خبر اظهار داشت: شهر رشت، نخستین شهر پیشرو در تدوین برنامه راهبردی برای شوراهاست و از میان کلانشهرها تنها شهر مشهد در آستانه تدوین این برنامه است و هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

سید امیر حسین علوی بر ضرورت تدوین این سند راهبردی تاکید کرد و افزود: ترسیم چشم انداز این سند راهبردی، “مشارکت جویی” “برنامه محوری” افزایش مشارکت های مردمی از یک سو و نظارت سازنده شوراها بر عملکرد مدیریت شهری است.

در این جلسه که نرجس محجوب، رئیس اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت و متین عاشوری، مدیر نوسازی و تحول اداری شهرداری حضور داشتند، نمایندگان شرکت پیرامون چگونگی تدوین این برنامه توضیح دادند.

نماینده شرکت آسمان مفرح امید با تشریح ضرورت ها و اهداف این سند راهبردی گفت: این سند مبنا، برنامه ای راهبردی با افق چهار ساله است و به منظور دستیابی شورا به چشم انداز “مشارکت جویی” “برنامه محوری” “نظارت سازنده” و “ابتکار” تدوین شده است.

دکتر محمد رسول خشوعی، تنظیم سند را بر اساس الگوی “برایسون” توضیح داد و افزود: این الگوی برنامه ریزی راهبردی برای سازمان های عمومی می باشد.

وی بخش های دهگانه برنامه را چنین بر شمرد: این برنامه بخش “توافق اولیه” “وظایف رسمی و غیر رسمی” “ذینفعان کلیدی” “بیانیه ماموریت” “تحلیل وضعیت” “موضوعات استراتژیک” “بسته های راهبردی” “بیانیه چشم انداز” “سند مکلف” و “الگوی ارزیابی” و “به روز رسانی برنامه” را شامل می شود.

وی با تشریح چگونگی فرآیند احصا این فرآیند خاطر نشان ساخت: کسب نظر اجماع از طیف های مختلف شهروندان اعم از مدیران، اعضای شورا و شهروندان برای ما ضروری بود تا بدانیم چه انتظاراتی از شوراها دارند. بر همین اساس، ۴۵ مصاحبه از ۴۰ نفر از مدیران مجموعه مدیریت شهری، نخبگان و فعالین اقتصادی تاثیر گذار شهر، صورت گرفته است.

خشوعی با ذکر نمونه ای از این فرآیند، گفت: تمامی صورتجلسات شورای پنجم بررسی و پایش شده و اسناد آمایش سرزمینی گیلان و اسناد بالادستی استان به عنوان منابع ورودی این پروژه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۹۰۰۰ نفر ساعت جهت تدوین این برنامه، کار کارشناسی صورت گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.