×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

به گزارش به وقت خبر _حسین پسندیده کارشناس فوتبال در این بررسی عنوان داشت ؛ پرسپولیس با تیمی بازی دارد که خوب گل می زند آن ها ابزار گلزنی خوبی دارند در دو بازی رفت و برگشت با تیم سوان سامسونگ ۶ گل به این تیم زده اند اما ابزار دفاعی ضعیفی دارند که در این  دو بازی ۵ گل دریافت کرده اند پس اگر بر روی دفاع این تیم فشار بیاوریم گل می زنیم اما مسئله مهم تر این است که نباید گل بخوریم به نظر من برانکو اول باید به فکر گل نخوردن بعد به فکر گل زدن در آزادی باشد .

در بازی که در ژاپن داشتیم پرسپولیس می توانست به این تیم گل بزند علیپور چندین بار خود را در موقعیت گلزنی قرار داده است اگر در این بازی برانکو سیستم ۱-۳-۲-۴ را استفاده کند به دلیل خواصی که که علیپور و منشا  دارند توان گلزنی پرسپولیس بالا می رود اما کار زمانی خراب خواهد شد که گل بخوریم .اگر برانکو این استراتژی را داشته باشد که اولویت کار تیمش را به جبران دو گل خورده ندهد می تواند بازی را به۲-۲ مساوی بکشد اما اگر گل بخوریم باید ۴ گل بزنیم که این اتفاق محال است .

تیم کاشیمای ژاپن فوتبال سرعتی را بازی می کند نباید وارد این فوتبال سرعتی آن ها شویم .

آن ها به فوتبال سرعت می بخشند .با توجه به خصوصیات و خواص بازیکنانی که دارند فوتبال را سرعت می دهند . هر تیمی که با آن ها بازی دارد باید با این استراتژی آنان مقابله کرده و از سرعت بازی بکاهد اما تیمی که در مقابل آن ها آن استراتژی که آن ها تعریف کرده اند وارد شوند چون تمرین و کوچینگ این بازی را انجام نداده اند ، از تیم ژاپنی عقب می افتند .تیمی که وارد این مقوله می شود انرژی زیادی مصرف می کند یعنی آدنوزین تری فسفات زیادی که در سرعت های را انفجاری و سرعتی از این سوخت استفاده می شود را اگر تقسیم این انرژی به درستی انجام نگیرد بعد از گذشت دقایقی از بازی بازیکنان دچار افت بدنی می شوند و بدنشان  خالی می کند که این بلا را در ژاپن بر سر پرسپولیس آوردند.

امکان تغییر سیستم توسط برانکو بعید است چون تغییر سیستم موجب بهم ریختن هماهنگی تیمی بین بازیکنان می گردد .یعنی نظمی که خطوط هر سیستم در اثر تمرین و مسابقه به آن عادت می کنند حتی اگر سیامک نعمتی نباشد جایگزینی برای این بازیکن انتخاب می شود چون تغییر سیستم باعث ضعف کلی تیم می شود .

استراتژی که برانکو در این بازی انتخاب می کند فقط برد می باشد البته بین استراتژی و تاکتیک تفاوتی وجود دارد . استراتژی با توجه به بازی داخل خانه و بیرون خانه و شرایط جدول و شرایط حریف در نظر گرفته می شود و حال باید دید که برانکو با استراتژی فقط برد چه تغییری در تاکتیک پرسپولیس در این بازی ایجاد خواهد کرد .حال زمانیکه استراتژی بازی فقط بردی باشد نمیشود سیستم دفاعی را انتخاب کرد در آزادی و جلوی چشمان تماشاگران خودی به طور قطع بر بازی با مهاجمین کامل با یک خط میانی تهاجمی در این  بازی روبرو خواهیم شد . برانکو باید بتواند در موقعیت های تحت فشار تصمیمات خوبی را بگیرد در این مواقع کمک مربیان نقش مهمی را ایفا می کنند و به او مشاوره درست بدهند تا از زیر فشار خارج شود امیدوارم در بازی باتیم کاشیمای ژاپن دستیاران برانکو همچون کریم باقری بموقع در تصمیم گیر ها شرکت کند و به برانکو مشاوره بدهد  البته وجود تماشاگران و هواداران تیم پرسپولیس در این دیدار کمک بسیار زیادی به این تیم خواهد کرد . البته باید به  پرسپولیس و این تیم افتخار کرد و امیدوارم  این بازی  علاوه بر زیبایی ، نتیجه را برای پرسپولیس و فوتبال ایران به همراه داشته باشد .

ایران امروز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.