×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024

به گزارش به وقت خبر _ حسین پسندیده مربی جوان و کارشناس  فوتبال  کشور در گفتگو با خبرنگار ما : انتخاب اسکوچیچ را برای تیم ملی فوتبال بسیار هوشمندانه خواند ..
حسین پسندیده کارشناس فوتبال کشور مان درباره انتخاب دراگان اسکوچیچ بعنوان سرمربی تیم ملی اظهار داشت:

انتخاب خوبی ازطریق فدراسیون فوتبال انجام شده است.
او در خصوص انتقاد بعضی از کارشناسان در مورد بازی دفاعی تیم ملی در زمان کی روش بیان کرد:
فوتبال دفاعی یک استراتژی است برای تیمی که با اسپانیا و پرتقال بازی می کند استراتژی دفاعی بکار گرفته شد اگر اسکوچیچ بتواند عواملی مثل درصد مالکیت توپ و سرعت بازی تیم ملی را در انتقال از دفاع به حمله افزایش دهد تغییر در استراتژی تیم ملی بوجود خواهد آمد.

پسندیده اضافه کرد:در فوتبال کرواسی کم کردن پاس های بی ارزش، کم کردن پاس های تکراری، و آمادگی بدنی بازیکنان اهمیت بسزایی دارد

در فوتبال بلوک شرق بیشتر جنگیدن، بیشتر صاحب توپ شدن و سریع تر پاس دادن و فوتبال با نظم تاکتیکی و از قبل تعیین شده و با برنامه و پاس محور می باشد.
اگر قرار است اسکوچیچ معماری جدیدی برای تیم ملی درست کند باید صبر کنیم و با حوصله برخورد کنیم.
وی افزود:اسکوچیچ مربی که ازشاخه ای به شاخه دیگر نپریده است مربی که  در فوتبال اروپا بازی کرده و  می دانسته دنبال چه چیزی است سبک فوتبال بلوک شرق سبک سازنده ای است تعداد پاس ها در فوتبال کرواسی برای ورود به زمین حریف کمتر است وقتی در جام جهانی کرواسی را دیدیم سریع تر از دفاع به حمله می رفتند و توپ را به محوطه وزمین حریف می رساندند و این انتقال را بخوبی انجام می دادند.
ما با این سبک آشنا هستیم فوتبالی که برانکو در پرسپولیس اجرا کرد.

پسندیده تصریح کرد :مورد بعدی درخصوص سن این مربی هستش :
اسکوچیچ نه قرار است با تیم ملی فوتبال ایران به تجربه برسد و نه قرار است دوران بازنشستگی فوتبال خود را با تیم ملی ایران بگذراند بنابراین این مربی با روحیه مبارزه گری به مربیگری خود ادامه می دهد و از انگیزه بالایی برخوردار است و این انگیزه بالا به کمک فوتبال ما می آید که این کار را در چند بازی گذشته که هدایت تیم ملی بر عهده وی بوده را دیدیم.

وی تصریح کرد:اسکوچیچ در دوران بازیگری خود بسیار خوب فرار می کرده پر از حرکات انفجاری در بازی خود داشته است. جنگ می کرده و توپ ربایی خوبی انجام می داده او اولین بازیکنی بودکه از لیگ کرواسی به خارج از کشور رفت و در لیگ اسپانیا به بازی حرفه ای مشغول شد. بنابراین می تواند به شاگردان خودش از دوران بازی خود صحبت کند و به آنان بگوید در چنین حالتی که شما قرار دارید من چنین تصمیمی در زمین می گرفتم و به نتیجه می رسیدم و شما هم این کار را بکنید. در فوتبال ایران آقای مایلی کهن و امیر قلعه نوعی؛ محمود فکری و جواد نکونام؛ یحیی گل محمدی می توانند چنین کاری بکنند و برای بازیکنان خودشان حرف بزنند و فوتبال را به آنها آموزش بدهند.
این کارشناس فوتبال تصریح کرد : دراگان اسکوچیچ برای معماری و پوست اندازی در تیم ملی نیاز به زمان دارد تا تفکرات خودش را در تیم ملی فوتبال ایران اجرا کند البته کار سختی درپیش رو دارد به امید موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات آینده و صعود ایران به جام جهانی.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.