×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

به وقت خبر و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ به منظور فرا رسیدن روز جهانی غذا ، صبح امروز ، شنبه جلسه هماهنگی در خصوص برگزاری ” جشنواره غذا ” با حضور جمعی از مسوولان دانشگاه در سالن اجلاس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد. دکتر زهرا حصاری – معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جلسه با اشاره به برنامه های معاونت غذا و دارو دانشگاه در خصوص برگزاری ” جشنواره غذا ” ، هدف از برگزاری این جشنواره را، در راستای مقوله اجتماعی سازی سلامت و حضور پر رنگ مردم برای خودمراقبتی، عنوان کرد. 

در ادامه ضمن بیان پیشنهادات و نقطه نظرات حاضران در جلسه (معاونت اجتماعی، مدیریت روابط عمومی، کارشناسان حوزه بهداشت و غذا)، مقرر شد ضمن برگزاری جشنواره غذا در ۲۴ مهرماه سال جاری در کانون سلامت محله حمیدیان رشت، با مشارکت شهرداری رشت، اداره اصناف و سایر سازمان های ذی ربط جشنواره غذا در ۲۴ آبان ماه سال جاری در پیاده راه فرهنگی رشت نیز برگزار شود. 

پی نوشت: ۱۶ اکتبر مصادف با ۲۴ مهر ماه سال جاری به عنوان روز جهانی غذا با شعار ” تلاش برای دستیابی گرسنگی صفر” نامگذاری شده است. روز جهانی غذا فرصت مناسبی است تا افکار عمومی جهان بدانند که  می‌توانیم به گرسنگی پایان داده و تبدیل به «نسل گرسنگی صفر» شویم اما برای دستیابی به این مهم، همکاری و مشارکت همگانی نیاز است. «گرسنگی صفر» دومین آرمان توسعه پایدار سازمان ملل است که در سال ۲۰۱۶ به منظور ریشه‌کنی گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ توسط جامعه جهانی، تصویب شد./ص

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.