×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

به گزارش به وقت خبر و به نقل از گیلان بهتر نوین، طی یک ماه و نیم اخیر موضوع انتخاب شهردار در رشت بحث داغ محافل رسانه‌ای و موضوعی بسیار پراهمیت برای شهروندان بوده است. در این میان تأخیرهایی که رخ‌داده بیشتر سبب ایجاد فضای منفی در شهر شده و بسیاری عملکرد مجموعه اعضای شورا را زیر سؤال برده‌اند.

در همین راستا اسماعیل حاجی پور عضو شورای شهر رشت در گفتگویی ب تشریح آخرین وضعیت انتخاب شهردار رشت، گفت: در ابتدا باید تأکید کنم در موضوع انتخاب شهردار رشت، بین اعضای شورای شهر رشت اختلاف‌نظر و سلیقه وجود دارد و این موضوع هم امری طبیعی است؛ اما تأکید دارم به‌هیچ‌عنوان این بحث به‌صورت بحران بروز نکرده است و قطعاً حل‌وفصل خواهد شد.

وی افزود: اعتقاد راسخ بنده برای حل‌وفصل مشکلات؛ ایجاد همگرایی بیشتر، نیاز به آرامش، گذشت، صبوری و احترام به نقطه نظرات یکدیگر است تا در یک فضای لطیف و دوستانه ان‌شاءالله قضیه انتخاب شهردار رشت ختم به خیر شود.

حاجی پور در ادامه ضمن اشاره و تأکید بر اجتماعی بودن امر شورا و پرهیز از سیاسی کردن آن، گفت: سیاسی کردن امر اجتماعی به اضمحلال و نابودی پدیده اجتماعی منجر خواهد شد. پس سیاسی نگاه کردن به مقوله اجتماعی شورا باعث هیاهو، تنش و ایجاد تفرقه و تشتت خواهد شد و شورا را در سایه قرار خواهد داد. معتقدم در گام اول باید از سیاسی شدن شورا بشدت پرهیز شود و بعدازآن با ایجاد تفاهم و همگرایی بیشتر به حل‌وفصل مشکلات بپردازیم.

عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: چند روز پیش با حضور آقایان رمضانپور و عاقل منش نشست صمیمانه‌ای داشتیم و متعاقب آن نیز با حضور آقایان علوی و زاهد جلسه‌ای برگزار کردیم که همه این نشست‌ها برای همگرایی و ایجاد هماهنگی بیشتر برای انتخاب شهردار و آینده شهر رشت بود که خوشبختانه بحث‌های خیلی خوب و شفافی برای برون‌رفت از این مشکل انجام شد.

اسماعیل حاجی پور، در ارتباط با نقش سه عضو باتجربه و ریش‌سفیدان شورای شهر رشت در ایجاد و تقویت همگرایی بیشتر در شورا تأکید کرد: اساساً این نشست‌ها با آقایان رمضانپور و عاقل منش نیز در همین راستا بود. چون شهروندان از ما انتظار دارند تا هرچه سریع‌تر رشت را از مشکلاتی که با آن مواجه است، خلاص کنیم تا آینده این شهر باسابقه طولانی در فرهنگ و هنر درخشان بشود.

وی اذعان داشت: تاکنون به‌هیچ‌عنوان علایق و سلایق سیاسی‌ام را در روند کار شورا دخالت نداده‌ام و فقط به وظیفه شورایی و خدمت به شهروندان پرداخته‌ام.

حاجی پور خاطرنشان کرد: امید فراوان دارم در طی روزهای آینده ان‌شاءالله با جلساتی که با تمامی اعضای محترم شورای شهر رشت برگزار می‌کنیم اتفاقات خوبی برای شهر رشت و انتخاب شهردار خواهد افتاد.

عضو شورای شهر رشت، در پایان ضمن عذرخواهی از عموم شهروندان فهیم رشت به خاطر تأخیر در انتخاب شهردار و بروز مشکلات برای آنان، تصریح کرد: ان‌شاءالله در فضایی صمیمی و همدلانه؛ با آرامش، گذشت، صبوری و دور از هیاهوهای سیاسی؛ با تلاش اعضای شورا، شهرداری قابل و توانمند برای شهر رشت انتخاب خواهیم کرد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.