×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024

خنده تلخ من از گریه غم انگیزتر است

اختصاصی/به گزارش به وقت خبر _  در این اوضاع آشفته ،حتی تامین برخی داروهای حیاتی هم برای مردم ما دشوار است، تا آنجا که مجبورند برای تهیه داروهای مورد نیاز خود ساعت ها بدنبال داروخانه ای باشند که شاید بتوانند مرهم درد بیماران خود را با قیمتی ۳ برابر فراهم کنند.
اگرچه طی سالهای اخیر حوزه درمان در کشور ما شاهد تغییرات مثبت و تحولات خوبی بوده اما این روزها افزایش نرخ دلار باعث کمیاب شدن داروهای با برندهای معتبرتر و باکیفیت شده است و بیماران برای تسکین دردهای خود ،بالاجبار رو به استفاده از داروهای مشابه و با کیفیت پایین تر آورده اند.
البته با توجه به احتکارهایی که در گوشه گوشه کشورمان یکی پس از دیگری به گوش می رسد،بعید نیست که کمیاب شدن برخی داروها هم ناشی از چنین اقداماتی باشد.
بدون شک کاهش هزینه های درمانی باید از اولویت ها و اهداف دولت تدبیر و امید باشد،و پیشنهاد اخیر وزیربهداشت در این زمینه می تواند کمک بسزایی در کاهش این هزینه ها داشته باشد،برای مثال کسی که توانایی تامین هزینه های فیزیوتوراپی بیمار خود را نداشته باشد براحتی می تواند محل مورد نظر را بمالد،و دیگر نگران هزینه های بالای درمان بیمار خود نباشد،شاید هم منظور وزیر بهداشت از این پیشنهاد،همان تدوین قانون هر خانواده یک پزشک باشد که اگر به همین سبک پیش برویم براحتی می‌توانیم در این بحث به یک خودکفایی برسیم و از شر هزینه های بالای درمانی خلاص شویم.
شاید این جمله وزیربهداشت یک شوخی بیش نبود،اما برای کسی که درگیر بیماریها و درمان است،همین شوخی کوچک،دردی دیگر به دردهایش اضافه می کند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.