×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024

به گزارش به وقت خبر ؛سامان بدر از فعالین حوزه رسانه در واکنش به اتفاقات اخیر شورا در مساله انتخاب شهردار، طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

حوادث اخیر شورای شهر رشت بر سر انتخاب شهردار آن چنان از مسیر خود خارج شده است که چیزی جزء نفرت پراکنی و بی حرمتی در آن دیده نمی شود. شهر و شهروندان به کنار که حضرات هیچ ارزشی برای آن ها قائل نیستند آن چه مایه مصیبت است پرونده سازی، دروغ پراکنی و استفاده از تمام توان برای هتک حرمت و حریم شخصی افراد است. به طوری که تبدیل شدن این ماجرا به اتفاق شورای شهر بابل و رسوایی عمومی دور از دسترس نیست.

آن چه بیشتر مایه تاسف است ادعا و شعار اخلاقمداری از هر سوی این دعوا است؛ در حالی که آنچه واضح و مبرهن است تلاش برای بدست آوردن نتیجه به هر قیمتی است که بهترین حالت آن آبستراکسیون محسوب می شود و در بدترین حالت به مسائل شخصی یکدیگر نیز می رسد.

فاتحه اخلاق آنجایی خوانده شده که کسانی که خود آغاز کننده این بی حرمتی ها هستند و در پشت پرده ها آخرین هنجارشکنی ها را اجرا می کنند برای دیگران کلاس درس اخلاق و ادب می گذارند و از بی حرمتی ها شکواییه دارند. همان هایی که وقتی آن ها را تخریب می کردند و آن ها را با موجودات موذی تشبیه می کردند از دیگران می خواستند برایشان جان فشانی کنند. ولی در نهایت با تخریب کنندگان خود در یک سفره جمع شدند تا از کنار آن به معامله برد-برد دست پیدا کنند.

حجم تمام این نفرت پراکنی ها مشخص است. منافع فردی!؟ وگرنه در مملکتی که قانون حاکم است انتخاب شهردار دارای کمترین اهمیت ممکن است. در این کشور نمایندگانش ساعتها برای برجام و یا همین اف ای تی اف همدیگر را کوبیدند و به ضدیت با منافع ملی متهم کردند، اما هیچکدام در رای گیری ترک جلسه نکردند. هیچکدام هم نگفتند که چون بیرون عده ای در حال راهپیمایی هستند و یا کامیونی در حال اسباب کشی است محیط ناامنی را شاهد هستیم و نباید شرکت کنیم. برای اکثریت مردم شاید انتخاب هرکدام از گزینه های فعلی شهرداری کوچکترین اهمیتی ندارد. ممکن است همان شعار یکی از یکی بدتر هم بشنوند، اما آن چه ناراحت کننده است این نکته است که این بازی تا کجا ادامه دارد؟ تا نابود کردن کامل شهر و یا پرده دری از آخرین مرزهای حیا و اخلاق؟! این وسط بازی اخلاقتان دیگر چه صیغه ای است؟

به وقت خبر: انتشار یادداشت های دریافتی الزاما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت آشنایی مخاطبان با فضای رسانه ای و روز شهر منتشر شده است. این رسانه آمادگی انتشار پاسخ های احتمالی را دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.